واکنش ایران به آشتی فتح و حماس در مرکز توجه مطبوعات صهیونیستی

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۳۲۰۵۵ سرخط اخبار

واکنش وزارت خارجه ایران به آشتی دو گروه فلسطینی فتح و حماس و همچنین انفجارهای تروریستی اخیر در بغداد، اظهارات یکی از اعضای نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و ادامه واکنش سعودی ها به دیدار سفیر این کشور با هاشمی رفسنجانی، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 
واکنش ایران به آشتی فتح و حماس، در مرکز توجه مطبوعات صهیونیستی
 
به گزارش «تابناک»، واکنش ایران به توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین، موضوعی است که مورد توجه شماری از مطبوعات جهانی به ویژه مطبوعات اسرائیلی قرار گرفته است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، روز گذشته ایران ضمن استقبال از توافق فتح و حماس، آن را کاری در راستای ایجاد وحدت در مقابل رژیم اسرائیل دانسته است. این روزنامه اشاره می کند، در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: «جمهوری اسلامی ایران از وحدت گروه های فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی استقبال می کند». 
 
واکنش ایران به آشتی فتح و حماس، در مرکز توجه مطبوعات صهیونیستی
 
در همین حال، واکنش ایران به انفجارهای روز گذشته در بغداد، موضوع دیگری است که در برخی مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. سایت خبری «آذری پرس» می نویسد، ایران انفجارهای اخیر در پایتخت عراق را ـ که به کشته شدن دست کم ۳۱ تن منجر شد ـ به شدت محکوم کرده است.

این سایت اشاره می کند، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن محکوم کردن این حملات بر نیاز به حمایت جهانی از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم تأکید کرده است. وی همچنین ابراز امیدواری کرده که عراق بتواند از طریق وحدت ملی، مسیر خود را به سمت ثبات، امنیت و توسعه بپیماید.
 
واکنش ایران به آشتی فتح و حماس، در مرکز توجه مطبوعات صهیونیستی
 
در میان دیگر مطالب، سخنان معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، مورد توجه سایت خبری «البوابه» قرار گرفته است. این سایت به نقل از غلامحسین دهقانی می نویسد، رژیم اسرائیل تنها مانع موجود بر سر راه ایجاد یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای به شمار می رود.

به گفته وی، سلاح های هسته ای و فعالیت های هسته ای مخفی رژیم اسرائیل و همچنین پایبند نبودن این رژیم به معاهدات بین المللی عدم اشاعه هسته ای، مهم ترین موانع موجود در این راستا هستند. به گفته دهقانی، سیاست های غیرسازنده رژیم اسرائیل سبب شده سازمان های بین المللی نتوانند ساز و کارهای لازم برای حمایت از خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را به کار گیرند.
 
واکنش ایران به آشتی فتح و حماس، در مرکز توجه مطبوعات صهیونیستی
 

در پایان باید اشاره کرد که موضوع بوسه سفیر عربستان بر پیشانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، به جز مطبوعات داخلی در مطبوعات و رسانه های خارجی نیز خبرساز شده است.

به نوشته روزنامه «گالف نیوز»، وبلاگ نویسان سعودی ضمن تمرکز بر این موضوع، از سفیر خود خواسته اند تا درباره دلیل این برخورد گرم که با رویه های معمول و متداول دیپلماتیک همخوانی ندارد، توضیح بدهد.

آن ها همچنین خواستار برکناری وی از سمت خود شده اند. در این میان، برخی سایت های عربستانی نیز مدعی شده اند، تصویر منتشره از بوسه سفیر عربستان بر پیشانی هاشمی ساختگی بوده و چنین چیزی روی نداده است.

کلید واژه ها: خاورمیانه


نظر شما :