اسرائیل: آمریکا آماده است که سخنان ایران در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای را به هر صورتی بپذیرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۹۳۱۲۲۶ سرخط اخبار

دبکا نوشت: ایران و شش قدرت جهانی روز سه شنبه مذاکرات دو روزه وین را برای دستیابی به توافق جامع آغاز کرده ند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه گزارش این سایت اسرائیلی آمده است: دولت اوباما که عجله زیادی برای ایجاد پیشرفت در مذاکرات هسته ای دارد، به ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران توجهی نمی کند و در نظر گرفتن آن را کنار گذاشته است.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل می گوید: آمریکایی ها اماده هستند که سخنان تهران در مورد صلح امیز بودن برنامه هسته ای را به هرصورتی بپذیرند.

موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه گفت که انچه اسرائیل را«نگران» می کند آن است که در مذاکرات تاکنون به برنامه تسیلحات هسته ای یا موشک های بالستیک اشاره نشده است.

دبکا در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: این نگرانی عنوان شده بخش اندکی از دیدگاه های یعالون را پس از درگیری لفظی با واشنگتن در مورد ایران نشان می دهد.

این سخنان در مقابل گفتگوهای تند و تیز ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا و مدیران وزارت دفاع اسرائیل اهمیت کمتری دارد. این درگیری های لفظی نشان دهنده ی اختلاف عمیق امریکا و اسرائیل بر سر برنامه هسته ای ایران است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان به ملک عبدالله گفت که واشنگتن توافق بد با تهران را نمی پذیرد.

ژنرال دمپسی نیز با سفر به سرزمین های اشغالی سعی در کاهش نگرانی های اسرائیل در مورد توافق دائم هسته ای داشت.

نه ریاض و نه تل اویو هیچ کدام متقاعد نشدند. آنها توافق کردند که اختلاف خود با واشنگتن را به صورت دیپلماتیک و با عنوان «اختلافات فنی» بیان کنند. سعودی ها و اسرائیلی ها همچنین توافق کردند که به همکاری بر سر مسئله ای ایران بایکدیگر ادامه دهند.


نظر شما :