عبدالله برنده شمارش‌ موقتی آرا در کابل

۲۰ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۳۱۲۱۵ سرخط اخبار

شایعات انتخاباتی در افغانستان داغ است. گفته می شود که عبدا... عبدا...، وزیر خارجه سابق این کشور، در دفا تر کابل در صدر قرار دارد. بنا بر اعلام مراجع رسمی در این انتخابات، هم مقدار تخلفات کمتر بوده است و هم حملات طالبان.

به نوشته قانون به نقل از خبرگزاری رویترز، در برخی از مناطق شهر کابل و ولایات دیگر افغانستان، عبدا... عبدا... بیشترین آرا را به دست آورده است. این در حالی است که زلمی رسول و اشرف غنی، رقبای جدی وی، از تقلب شکایت کرده اند. روزنامه هشت صبح افغانستان با اشاره به اختلاف آرای وزیر خارجه پیشین افغانستان با کاندیداهای دیگر می نویسد: «به طور مثال، در دبیرستان سید جمال الدین در کابل، عبدا... ۱۹۰ رأی به دست آورده است و اشرف غنی و زلمی رسول، به ترتیب ۲۳ و ۱۱ رأی. این اختلاف در ١٠ مرکز رای‎گیری دیگر در غرب و در شمال کابل و در ولایات دیگر مانند هلمند و غور و هرات نیز مشاهده می شود.»

بنا بر گزارش رسانه‏ ها، رئیس کمیسیون شکایات انتخابات گفته تقلب در این انتخابات نسبت به انتخابات پیشین کمتر بوده است. حملات طالبان هم کمتر، و سر و صدای این حملات به دلیل خودداری خبرنگاران از پوشش آن، از آن هم کمتر بوده است. چرا که پس از کشته شدن سردار آقا، خبرنگار محلی خبرگزاری فرانسه در جریان پوشش انتخابات، خبرنگاران افغانستان تصمیم گرفته بودند که از پوشش اقدامات تروریستی طالبان خودداری کنند. به نوشته روزنامه هشت صبح افغانستان، خبرنگاران تصمیم گرفته بودند تا با پوشش ندادن اقدامات تروریستی طالبان از نگران کردن مردم و عدم حضور آنان در پای صندوق‎های رای جلوگیری کنند.

کلید واژه ها: عبدا...


نظر شما :