وزیر خارجه روسیه خواستار گفتگو درباره اوکراین

۱۹ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۹۳۱۱۸۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم برگزاری گفتگوی حقیقی درخصوص اوکراین تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدخمیس الجنابی خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم با اعلام این خبر تصریح کرد :سرگئی لاوروف در تماس تلفنی با جان کری همتای آمریکائی خود بر لزوم برگزاری گفتگوی حقیقی در اوکراین و ایجاد حکومت فدرال در این کشور برای حل بحران تاکید کرده است.

لاوروف تاکید کرده است اوکراین باید کشوری باشد که به هیچ بلوکی وابستگی ندارد.
از سوی دیگر به گفته سخنگوی کاخ سفید جان کری پیشنهاد کرده است گفتگوهای چهارجانبه ای با حضور روسیه ، آمریکا ، اتحادیه اروپا واوکراین برگزار شود تا راه حلی ریشه ای برای بحران اوکراین بیابد.

لاوروف در گفتگو با روزنامه انگلیسی گاردین از کشورهای عضو ناتو خواستار پایان دادن به بحران سازی در اوکراین شده و تلاش مشترک برای حل این بحران شده است.

لاوروف در گفتگو با مسئول وزارت امور خارجه اوکراین از مسئولانی که مجلس اوکراین منصوب کرده خواسته است اصلاحات حقیقی در قانون اساسی این کشور انجام دهند به گونه ای که احترام به حقوق بشر در اوکراین تضمین شود و این امر در چارچوب منافع همه قشرهای مردم اوکراین باشد. وی همچنین خواستار برگزاری گفتگوی ملی در نزدیکترین زمان ممکن شده است.
لاوروف همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر قاطعانه برای جلوگیری از هرگونه اقدام گروههای مسلح غیرقانونی از جمله راستگرایان افراطی تاکید کرده است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :