مقایسه دردسرساز پوتین با هیتلر

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۳۱۰۶۴ سرخط اخبار

«یک وزیر حق ندارد چرت و پرت بگوید!» این واکنش برند ریکسینگر، رئیس حزب چپ های آلمان، به سخنان وزیر دارایی این کشور است که اقدام روسیه در کریمه را با اقدام آلمان نازی در چکسلواکی سابق مقایسه کرده است. مقایسه ای که با موجی از انتقاد روبه رو شده است و نه تنها سیاستمداران روسی، بلکه سیاستمداران آلمانی هم انتظار دارند که ولفگانگ شویبله دست کم عذرخواهی کند.

به گزارش دویچه وله، برند ریکسینگر، رئیس حزب چپ های آلمان، مقایسه پوتین با هیتلر از سوی شویبله را بی مزه و بدون پایه تاریخی خوانده و از او خواسته است بابت مقایسه اش میان روسیه و آلمان نازی عذرخواهی کند. رالف اشتگنر، معاون فدرال حزب سوسیال دموکرات هم گفته هیچ کس نمی تواند این را انکار کند که چنین مقایسه ای به خصوص در شرایط فعلی بسیار زیان بار است. وزیر دارایی آلمان در ابتدای هفته جاری سیاست روسیه در کریمه را با اقدام هیتلر در سال ۱۹۳۸و جدا کردن مناطق آلمانی زبان از چکسلواکی سابق مقایسه کرده و گفته بود که از این موارد در تاریخ وجود داشته است.

اگر حکومت کی‎یف نتواند آرامش برقرار کند، ممکن است روسیه این را بهانه ای برای لشگرکشی کند. وزیر دارایی اما مقصر اصلی در این جنجال را رسانه ها می داند. او می گوید هیچ کس را با آدلف هیتلر مقایسه نکرده است. شویبله در یک برنامه پربیننده کانال یک تلویزیون آلمان گفت: «من آنقدر احمق نیستم که کسی را با هیتلر مقایسه کنم.»

کلید واژه ها: آلمان روسیه هیتلر


نظر شما :