ضرر 6 میلیارد دلاری کلینتون به وزارت خارجه امریکا

۱۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۳۱۰۳۰ سرخط اخبار

بازرس کل آمریکا در گزارش تازه ای اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا در دوران «هیلاری کلینتون» به واسطه تشکیل پرونده نادرست قراردادهای منعقدشده متحمل خسارت ۶ میلیارد دلاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، طبق یک گزارش تازه منتشر شده بازرس کل آمریکا، وزارت خارجه آمریکا به واسطه تشکیل پرونده نادرست و نابجا از قراردادهای این وزارتخانه در طول 6 سال گذشته و دوران ریاست «هیلاری کلینتون» بعنوان وزیر خارجه سابق آمریکا حدود 6 میلیارد دلار از دست داده است.

طبق این گزارش، از دست رفتن چنین مبلغی، خطر مالی چشمگیری را به وجود می آورد و نبود کنترل داخلی بر قراردادهای وزارت خارجه آمریکا را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، این زنگ هشدار که 20 مارس مطرح شده بود و این هفته منتشر شده است، این بودجه از دست رفته می تواند مشکلات و خسارات مالی قابل توجهی را به وزارت خارجه آمریکا وارد آورد.

این گزارش بازرس کل بر آندسته از قراردادهای وزارت خارجه آمریکا متمرکز است که بیش از 6 میلیارد دلار ارزش داشت و فایل های این قراردادها ناقص بود و یا محل آنها مشخص نبود.

در این پیام هشدار آمده است: عدم توانایی برای حفظ و نگهداری از فایل قراردادها خطر مالی چشمگیری را به همراه دارد و نمایانگر کنترل داخلی بر عملیات های قراردادهای وزارت خارجه آمریکا است. و عدم توانایی وزارت خارجه آمریکا برای حفظ مناسب نوشته ها موجب اکثر خسارات شده است.

این قراردادها بعنوان مثال مربوط به جنگ آمریکا در عراق بوده است که 33 مورد از 115 فایل قراردادهای مربوط به این جنگ ناپدید شده است و ارزش آنها 2.1 میلیارد دلار بوده است.

در عین حال، 48 فایل قرارداد از 82 مورد فایل قرارداد منعقد شده، حاوی مستندات لازم طبق قوانین داخلی نمی باشد و این فایل های ناقص ارزشی بالغ بر 2.1 میلیارد دلار داشت.

از طرف دیگر، حسابرسی بیشتر دفتر امور آفریقا وزارت خارجه آمریکا نشان داد که مسئولان این دفتر نتوانستند فایل هایل کامل 8 قراردادی که بازبینی شده بود را ارائه دهند که ارزش این قراردادها 34.8 میلیون دلار بود


نظر شما :