تشدید تدابیر امنیتی در بحرین

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۵:۴۹ کد : ۱۹۳۰۹۵۳ سرخط اخبار

دولت بحرین در آستانه برگزاری تظاهرات گروههای مخالف دولت و همزمان با مسابقات بین المللی اتومبیلرانی موسوم به ˈفرمول -1ˈ، بر شدت تدابیر امنیتی در این کشور افزود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از دبی، گروه های مخالف دولت بحرین قصد دارند همزمان با برگزاری این مسابقات، برای جلب توجه بین المللی به مطالبات اصلاح طلبانه خود، در این کشور تظاهرات کنند.

مسابقات امسال فرمول -1 بحرین از فردا (جمعه) آغاز می شود و تا روز یکشنبه ادامه می یابد.

به گفته شاهدان، پلیس امروز (پنجشنبه) در امتداد یک جاده اصلی که شهر منامه پایتخت بحرین را به پیست ˈسخیرˈ مکان برگزاری رقابت های فرمول یک در جنوب متصل می کند، مستقر و ایست های بازرسی بیشتری دایر کرده است.

تشکیلات ˈالوفاقˈ که گروه متنفذ مخالف دولت بحرین است، از هواداران خود خواسته است فردا در یک بزرگراه اصلی در 4 کیلومتری غرب منامه تظاهرات کنند.

رهبر الوفاق از طرفداران خود خواسته است به طور مسالمت آمیز اعتراض کنند و از حضور رسانه های خارجی در مسابقات فرمول -1 بهره گیرند تا صدای گروه مخالف و مطالباتشان و همچنین اخبار مربوط به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه به گوش جهانیان برسد.

اعتراضات هواداران گروهی موسوم به ˈائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریهˈ نیز اغلب به درگیری با پلیس منجر شده است.

این گروه نیز از هواداران خود خواسته است فردا در منطقه ای در غرب منامه تظاهرات کنند.

براساس این گزارش، سازمان عفو بین الملل در آستانه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول – 1 در بحرین درخصوص اعمال سرکوب در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

بحرین که پذیرای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است، سه سال پس از سرکوب قیام مردمی با بحران سیاسی شدیدی روبرو است . در این مدت، اعتراضات به درگیری هایی بین نیروهای پلیس و معترضان منجر شده، شماری از تظاهر کنندگان و مخالفان دولت دستگیر و روانه زندان شدند و مذاکرات آشتی ملی به بن بست رسیده است.

براساس اعلام فدراسیون بین المللی حقوق بشر، دست کم 89 نفر در بحرین از زمان آغاز قیام مردمی در فوریه 2011 کشته شده اند.


نظر شما :