مرکل: روسیه عضو گروه 8 باقی می ماند

۲۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۳ کد : ۱۹۳۰۲۵۸ سرخط اخبار

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه روسیه همچنان عضو گروه هشت باقی می ماند تصریح کرد که تنها مراحل آماده سازی نشست گروه هشت در سوچی روسیه به دلیل بحران اوکراین متوقف می شود.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، "آنگلا مرکل" ، صدر اعظم آلمان اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه را اینگونه اصلاح کرده و اظهار داشت که روسیه یک عضو وابسته به گروه هشت باقی می ماند.

وزیر امور خارجه فرانسه ظاهرا از تعلیق عضویت روسیه در گروه هشت به عنوان واکنشی به همه پرسی کریمه خبرداده بود. "مرکل" با وجود پیمان الحاق کریمه به مسکو تاکید کرد که روسیه همچون سابق عضو گروه هشت باقی می ماند.

مرکل همچنین این مسئله را آشکار کرد که تنها مراحل آماده سازی نشست جی هشت که قرار بود در ماه ژوئن در سوچی برگزار شود متوقف می شود. وی گفت که علاوه بر این هیچ تصمیم دیگری گرفته نشده است. جایگاه روسیه در گروه هشت بدون تغییر باقی می ماند.

وی همچنین تصریح کرد که آلمان و جامعه بین المللی در کنار قطعنامه های اعلام شده همچنان روی مذاکره و گفتگو برای حل بحران اوکراین تاکید دارند. الحاق شبه جزیره "کریمه"، به فدراسیون روسیه غیر قانونی است. این مسئله دقیقا مانند برگزاری همه پرسی روی کریمه نقض کننده قوانین بین المللی است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای هفته آینده دیدار هفت کشور مهم صنعتی دنیا در اروپا را پیشنهاد داده است تا درباره اقدامات بعدی در بحران اوکراین مذاکره کنند. به این ترتیب ظاهرا نشست "جی هشت" در سوچی در حال حاضر و در سایه بحران اوکراین لغو شده است.

کلید واژه ها: روسیه گروه هشت اوکراین بحران اوکراین


نظر شما :