ممنوعیت پخش ۵ شبکه روسی در اوکراین

۲۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۲۹۹۹۰ سرخط اخبار

پخش برنامه های 5 شبکه تلویزیونی روسیه در اوکراین از شب گذشته متوقف شد که این اقدام باعث اعتراض وزارت امور خارجه روسیه به سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد نقض آزادی رسانه ها در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، شرکت تامین کننده «ولیا» که حدود 20 درصد از بازار اوکراین را در دست دارد، تصمیم گرفت تا پخش برنامه های 5 شبکه تلویزیونی روسی، از جمله کانال اول روسیه و شبکه ان.تی.وی را متوقف کند. پخش برنامه های این شبکه ها از نیمه شب گذشته متوقف گردید.

بر اساس اطلاعات مطبوعات، شورای ملی رادیو و تلویزیون اوکراین روز گذشته خواستار توقف پخش برنامه های 5 شبکه تلویزیونی روسیه شد.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام از سازمان امنیت و همکاری اروپا درخواست کرد تا به محدودیت حقوق خبرنگاران و آزادی بیان رسانه ها در اوکراین واکنش سریع و مناسب نشان دهد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات مسکو بشدت نگران محدود کردن آزادی رسانه ها و نقض حقوق خبرنگاران در اوکراین هستند. رسانه های گروهی فعال در اوکراین اعمال فشار روانی و خشونت علیه آنان در کی یف و سایر شهرهای اوکراین را اعلام کردند و پیش از این نیز در جریان حوادث اوکراین، بارها به خبرنگاران روسی حملات فیزیکی صورت گرفته بود.

ضمن اینکه "دونیا میاتوویچ" نماینده این سازمان در امور آزادی رسانه ها نیز نگرانی خود از این تصمیم مقامات مسئول کی یف را ابراز داشت. به گفته وی، ممنوع کردن پخش برنامه های تلویزیونی به منزله اعمال سانسور است که نقض آشکار آزادی رسانه ها محسوب می شود.

کلید واژه ها: اوکراین روسیه


نظر شما :