آمریکا یک میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۲۹۵۹۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به «کی یف» اعلام کرد که کاخ سفید در نظر دارد یک میلیارد دلار بعنوان کمک به بخش انرژی اوکراین در بسته اقتصادی این کشور قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به «کی یف» اعلام کرد که کاخ سفید در نظر دارد یک میلیارد دلار بعنوان کمک به بخش انرژی اوکراین در بسته اقتصادی این کشور قرار دهد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید قرار است یک میلیارد دلار به عنوان کمک اقتصادی به اوکراین تخصیص دهد.

در اخبار دیگر نیز اعلام شد که واشنگتن در نظر دارد کارشناسانی را برای کمک به بانک مرکزی، اوکراین اعزام کند و به وزارت دارایی این کشور کمک کند تا با چالش های اقتصادی روبرو شود و با فساد مبارزه کند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا با شرکای بین المللی خود برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین بودجه کافی برای احیای ثبات و بازگشت به مسیر رشد را دارد، همکاری می کند.

در حالیکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا وارد «کی یف» پایتخت اوکراین شد، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه ظرف چند روز آینده تحریم می شود.

در روزهای اخیر مقامات آمریکایی و غربی بارها روسیه را متهم به دخالت در امور داخلی اوکراین کرده و این کشور را به وضع تحریم های اقتصادی و سیاسی تهدید کردند.

شب گذشته نیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر روسیه به خواست مردم اوکراین توجه نکند واشنگتن مجموعه ای از گام های دیپلماتیک و اقتصادی را علیه مسکو بررسی خواهد کرد تا روسیه را منزوی کند.

کلید واژه ها: اوکراین روسیه


نظر شما :