چهار دلیل برای شکست پوتین در اوکراین

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۲۹۵۸۱ سرخط اخبار

ایراس؛ تایم در توضیح دلایل خود مخالفت مردم روسیه با استفاه از گزینه نظامی در اوکراین را به عنوان اولین دلیل شکست سیاست های پوتین در اوکراین برشمرده و می نویسد: کرملین روز دوشنبه نتایج نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می دهد ۷۳ درصد از مردم روسیه مخالف حمله نظامی کشورشان به اوکراین هستند.

این نظرسنجی در اوایل ماه فوریه انجام شده و در آن یک هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کرده اند. دلیل دوم از نظر تایم تاثیرات منفی ماجراجویی نظامی بر اقتصاد روسیه است. روز گذشته اعلام شد که ارزش روبل (واحد پول روسیه) به کمترین میزان خود رسیده و این به دلیل افزایش تنش ها در اوکراین است حال اگر روسیه اقدام به حمله نظامی به این کشور کند تاثیرات منفی بر اقتصاد روس ها دو چندان خواهد بود.

دلیل سوم برای شکست سیاست های پوتین در قبال اوکراین از نگاه تایم آن است که حتی نزدیک ترین متحدان روسیه هم از اقدام نظامی در شبه جزیره کریمه حمایت نمی کنند. برای مثال قزاقستان که معمولا در اغلب تحولات بین المللی در کنار مسکو بوده، روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از حمله روسیه به اوکراین حمایت نخواهد کرد.

دلیل چهارم در این میان آن است که انزوای روسیه از سوی غرب در صورت حمله به اوکراین به صورت بی سابقه ای دراماتیک خواهد بود. قرار است در ماه ژوئن پوتین میزبان رهبران کشورهای عضو جی هشت باشد اما با این وجود اغلب این کشورها طی روزهای اخیر اعلام کرده اند که در صورت ادامه اقدامات روسیه علیه اوکراین، آن ها در نشست جی هشت شرکت نخواهند کرد.

تایم در پایان می نویسد : با استناد به همین چهار دلیل می توان ادعا کرد که سیاست های پوتین در قبال اوکراین بویژه متوسل شدن به گزینه نظامی با شکست مواجه شده اند.

کلید واژه ها: اوکراین روسیه


نظر شما :