اولین وزیر دفاع زن آلمان جانشین احتمالی مرکل

۲۵ آذر ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۲۶۱۱۶ سرخط اخبار

گفته می شود اورسلا فاندر لین اولین وزیر دفاع زن آلمان که یک پزشک حاذق و مادر هفت فرزند است، احتمالا جانشین آنگلا مرکل صدراعظم این کشور خواهد شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی از یک سو یک ابزار تبلیغاتی برای مرکل و از سوی دیگر یک رقیب سیاسی برای وی بوده و نشان داده که از به چالش کشیدن رهبر قدرتمندی چون مرکل باکی ندارد.

فاندر لین که در بروکسل متولد شده به زبان های انگلیسی و فرانسه کاملا مسلط و همچنین فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه لندن است و با مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی ارتباط خوبی دارد.

وی اخیرا در مقام وزیر کار و امور اجتماعی آلمان، در تلاش برای حل معضل بیکاری جوانان سفری دوره ای به پایتخت های اروپایی داشت.

برخلاف مرکل که شخصیتی محتاط و هوشیار دارد، فاندر لین مایل است هر از گاهی ریسک سیاسی انجام دهد و حتی اگر نتیجه معکوس بگیرد، همیشه لبخند پیروزی بر لب دارد.

اورسلا فاندر لین در سال 1958 در بروکسل در یک خانواده سیاسی متولد شد. ارنست آلبریخت پدر فاندرلین از مقامات ارشد حزب حاکم  آلمان بود. در دورانی که افراطیون چپ گرا شخصیت های سیاسی را هدف قرار می دادند، فاندر لین سال های نوجوانی تحت حفاظت پلیس بزرگ شد.

وی به دلیل این تهدیدها حتی مجبور شد به لندن مهاجرت و با نام مستعار رُز لادسون زندگی کند. وی این تدابیر امنیتی را تا سالها رعایت می کرد.

وزیر دفاع آلمان ابتدا در رشته اقتصاد و سپس پزشکی به عنوان دانشجوی ممتاز فارق التحصیل شد.

فاندرلین در سن 32 سالگی به حزب اتحادیه دموکرات مسیحی پیوست و در سال 2009 برای اولین بار یکی از کرسی های پارلمان آلمان(بوندستاگ) را بدست آورد و مرکل وی را اولین بار به عنوان وزیر امور خانواده انتخاب کرد.

این در حالیست که وی به رغم این مسائل هنوز در این حزب محافظه کار  که تحت سلطه مردان قرار دارد، یک خودی محسوب نمی شود.

برخی تحلیلگران می گویند انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع آلمان نشان می دهد مرکل وی را به عنوان جانشین احتمالی خود می بیند.

وبسایت اشپیگل روز یکشنبه نوشت: این انتصاب نشان می دهد فاندر لین جایگاه خود را در حزب  به عنوان وارث قدرت باز کرده است.

کلید واژه ها: مرکل فاندر لین آلمان


نظر شما :