نتانیاهو: ایران هسته‌ای آفریقا را هم تهدید می‌کند

۰۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۲۳۶۲۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «گودلاک جاناتان» مدعی شد ایران هسته ای حتی امنیت نیجریه و آفریقا را هم تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیدار با «گودلاک جاناتان» رئیس جمهور نیجریه که به سرزمین های اشغالی سفر کرده، بار دیگر بحث اصلی خود را به برنامه هسته ای ایران اختصاص داد. وی در این دیدار مدعی شد ایران هسته ای تهدیدی برای نیجریه، آفریقا و کل دنیا است.

نتانیاهو با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، گفت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، نه فقط اسرائیل بلکه نیجریه، آفریقا و تمام دنیا را تهدید می کند. وی تنها راه دستیابی به توافقی مسالمت آمیز را توقف کامل برنامه هسته ای ایران دانسته است.

وی افزود: اخیرا شنیده ام ایرانی ها تازه ترین دور از مذاکرات را مفید و سازنده توصیف کرده اند. خوب، وقتی این مذاکرات برای آن ها زمان می خرد تا به غنی سازی ادامه دهند و مواد شکافت پذیر برای بمب هسته ای تولید کنند، طبعا برایشان سازنده و مفید خواهد بود.

نتانیاهو ادامه داد: این مذاکرات فقط در صورتی مفید و سازنده است که فشارها بر ایران، آن ها را به توقف و کنار گذاشتن برنامه هسته ای، توقف غنی سازی و توقف ساخت رآکتور آب سنگین که تنها برای ساخت بمب اتم در حال اجراست، وادار کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هم تلفنی در مورد برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرد. نتانیاهو بارها صراحتا مخالفت خود را با هرگونه کاهش تحریم اعلام کرده است. وی همچنین تلاش می کند کنگره آمریکا را به تصویب دور جدیدی از تحریم های ضدایرانی متقاعد کند. این در حالی است که اوباما اعلام کرده وضع تحریم های جدید را به صلاح نمی داند و از کنگره خواسته است این موضوع را دستکم تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات به تعویق بیاندازند.

کلید واژه ها: نیجریه


نظر شما :