۵ میلیون امضا برای ریاست جمهوری السیسی

۰۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۹۲۳۵۸۳ سرخط اخبار

یک جریان مصری که خواستار رئیس جمهور شدن وزیر دفاع مصر بدون انتخابات ریاست جمهوری است اعلام کرده که تنها در یکی از تجمع هایشان ۳۰۰ هزار امضا برای ریاست جمهوری السیسی جمع آوری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، «عبدالعزیز عبدالله» موسس جریان «می خواهیم السیسی رئیس جمهور شود» اعلام کرد که تنها در یک روز و در جریان یکی از تجمع هایشان در منطقه «شبرا» در قاهره 300 هزار امضا برای ریاست جمهوری وزیر دفاع مصر بدون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری کرده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه تا کنون 5 میلیون امضا برای ریاست جمهوری السیسی جمع آوری شده افزود که این جریان می خواهد به مناسبت سالروز تولد «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر در 19 نوامبر آتی برنامه ای برگزار کند.

این در حالی است که مخالفان اقدامات ارتش در 30 ژوئن که به برکناری «محمد مرسی» اولین رئیس جمهور منتخب مردم مصر منجر شد، بارها تأکید کرده اند که هدف ارتش از این کار بازگشت دوباره به قدرت و ایجاد دولت نظامی مانند چند دهه گذشته در مصر است.

از سوی دیگر «عمرو موسی» رئیس کمیته 50 نفر قانون اساسی و یکی از رهبران جبهه نجات ملی مصر گفت که ارتش هیچگونه مصونیت و یا امتیازات ویژه ای را از این کمیته درخواست نکرده است.

وی همچنین افزود که ایجاد مصونیت برای نهاد قضائی و پارلمان مصر تنها برای خدمت رسانی به جامعه است.

در زمینه امنیتی نیز منابع پلیس مصر اعلام کردند که در پی تیراندازی افراد مسلح به سوی نیروهای پلیس در نزدیکی یک ایست بازرسی در نزدیک دانشگاه «منصوره» در استان دقهلیه 3 نیروی پلیس کشته شده اند.

در عملیات امنیتی نیروهای ارتش در سینا نیز 54 نفر از افرادی که متهم به عضویت در گروه های تروریستی هستند بازداشت شدند.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :