تظاهرات گسترده عراقی‌ها این بار علیه نمایندگان مجلس

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۲۳۵۰۹ سرخط اخبار

جمعی از مردم عراق با برگزاری تظاهراتی در بغداد و برخی دیگر از استان های این کشور، لغو امتیازات اعطا شده به اعضای پارلمان عراق را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که در بیشتر استان های عراق برگزار شد، تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواهان لغو تمامی امتیازات اعطا شده به اعضای پارلمان این کشور و نیز لغو حقوق بازنشستگی به نمایندگان شدند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که اعضای پارلمان، روسای سه قوه و صاحبان مناسب خاص و اعضای شوراهای شهری در عراق علاوه بر این امتیازها از امتیازات اجتماعی بی شماری برخوردار هستند که باید لغو شوند.

در این تظاهرات که به طور همزمان در استان های مختلف عراق به ویژه استان های مرکزی و جنوبی برگزار شد، تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله "نفت مردم برای مردم است نه برای هدر دادن" و "اگر امتیازات را لغو نکنید ما شما را برکنار خواهیم کرد" سر دادند.

پیش از این نیز هزاران عراقی در پنجم ماه جاری میلادی تظاهرات همزمانی را در 13 استان عراق از جمله بغداد در مخالفت با امتیازات اعطا شده به نمایندگان پارلمان برگزار کردند.

پارلمان عراق در دو دوره پیشین در تدوین بیشتر قوانین مهم این کشور به ویژه قوانین مربوط به نفت و گاز شکست خورده است اما نمایندگان در سه دوره اخیر پارلمان بر حفظ امتیازاتشان توافق نظر داشتند که این امتیازات شامل اعطای گذرنامه دیپلماتیک و حقوق حدود 30 هزار دلار ماهانه و غیره است.

علاوه بر این نمایندگان پارلمان عراق پس از بازنشستگی از 80 درصد حقوق خود در طول مدت خدمتشان برخوردار خواهند بود.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :