«ملاعمر» انتخابات افغانستان را تحریم کرد

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۹۲۳۴۸۴ سرخط اخبار

یک مقام طالبان به نقل از رهبر این گروه اعلام کرد که هواداران طالبان نباید در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «مولانا عبدالعزیز» از رهبران طالبان در شهر «کویته» پاکستان به نقل از ملامحمد عمر بیان داشت که رهبر طالبان از هوادارانش در افغانستان خواسته است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را تحریم کنند.

وی تصریح کرد که رهبر طالبان به آنان دستور داده است تا دیدگاه مردم افغانستان را نسبت به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تغییر دهند.

عبدالعزیز با تأکید بر ادامه مبارزه علیه نظامیان خارجی در افغانستان گفت که در صورت نیاز، شبه نظامیان طالبان برای سال های طولانی به مبارزه علیه خارجی ها ادامه خواهند داد.

این مقام طالبان پیش از نیز طی سخنانی گفته بود که اگر آمریکا خواستار ثبات در منطقه است، باید به سیاست فشار پایان دهد.

وی همچنین گفته بود که برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان، باید اسامی رهبران طالبان از لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل حذف شود.

ملاعمر در پیامی که به مناسبت عید سعید قربان صادر کرد، با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نسبت به این روند انتقاد و نتیجه این انتخابات را رد کرد.

وی با اشاره به این که آمریکا و متحدانش به انتخابات اعتقاد ندارند، گفت: آمریکا و متحدان آن فقط به نتایج انتخاباتی پایبند هستند که اهداف و منافع آنان را تأمین کند و زمانی که منافعشان حاصل نشود، تلاش می کنند تا از طریق سازش ها، جوامع را از حکومت های ملی محروم کنند.

کلید واژه ها: افغانستان


نظر شما :