اردوغان: اگر دیکتاتوری هست، در انتخابات سرنگونش کنید

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۲۳۴۸۱ سرخط اخبار

 نخست وزیر ترکیه در پاسخ به اتهامات درباره اینکه به شدت خودکامه شده است، افرادی را که این اتهام را به وی زده اند به چالش کشید و گفت که باید به دنبال سرنگونی وی از طریق انتخابات باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه با اشاره به انتخابات محلی گفت: من از آن دسته از افرادی که در داخل و خارج ترکیه ما را به دیکتاتور بودن و تشکیل یک سرپرستی متهم می کنند، استقبال می کنیم. آنها می توانند آرای خود را در انتخابات 30 مارس 2013 میلادی درون صندوق های رای بیندازند. اگر که در ترکیه حکومت دیکتاتوری وجود داشته باشد، اجاز بدهید به آنها که از طریق آرای خود این حکومت را سرنگون کنند.

وی با اشاره به این مساله که انتخابات سال آتی میلادی ترکیه از سوی ناظران بین المللی نظارت می شود، افزود: شما چگونه می توانید انتخاباتی را دیکتاتوری بنامید که نمایندگانی از تمام احزاب سیاسی بر صندوق های رای نظارت می کنند و در شمارش آراء دخالت دارند؟ ترکیه بهترین مثال در برگزاری انتخابات در جهان است. اگر سیستم دیکاتوری در ترکیه باشد، به آنها اجازه بدهید که از طریق صندوق های رای آن را براندازند.

نخست وزیر ترکیه گفت: دموکراسی را نمی توان از طریق پرتاب سنگ یا کوکتل مولوتف که همان کودتاست، به دست آورد.

صندوق های آراء تنها محل برای رسیدگی به امور و مسئولیت هاست. همه باید نتایج انتخابات را به رسمیت بشناسند. زمان برای افرادی که کشور را از طریق سلاح، ترور و تظاهرات خیابانی غصب می کنند، زمانی که از نتایج انتخابات ناراضی هستند، گذشته است.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مخالف "مردم جمهوری خواه" اغلب اردوغان را به اقدامات دیکتاتورمابانه متهم می کند.

اردوغان در ادامه صبحت هایش در جلسه حزب حاکم ترکیه افزود: هیچ حزبی سیاسی حق اعمال قدرت بر کشور را ندارد.

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :