تکذیب پیام امیر قطر به بشار اسد

۲۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۲۲۸۱۸ سرخط اخبار

تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای خبر منتشر شده درباره انتقال پیام امیر قطر به بشار اسد با هدف تلطیف فضای روابط با دولت سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که محمود عباس زکی، نماینده ویژه محمود عباس در دیدار اخیر خود با بشار اسد حامل هیچ پیامی از سوی امیر قطر به دمشق برای تلطیف فضای روابط با دولت سوریه نبود.

روزنامه" السفیر" لبنان هفته گذشته به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که خط مشی قطر در قبال سوریه تغییر کرده است.

دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بیانیه خود اعلام کرد آنچه روزنامه "السفیر لبنان" درباره ارسال نامه ازسوی امیر قطر برای بشار اسد از سوی نماینده ویژه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خبر داد بود، "نادرست" است.

در ادامه این بیانیه آمده است که رسانه ها باید در انشتار خبرهای غیر حقیقی دقت بیشتری داشته باشند  و به معیارهای شفاف و درست پایبند باشند.

این روزنامه لبنانی به منابع فلسطینی گزارش داد که امیر قطر به واسطه یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح برای تلطیف فضای روابط میان دمشق و دوحه برای رئیس جمهوری سوریه نامه ای فرستاد.

این منابع فلسطینی فاش کردند که عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار چند روز قبل به دمشق نامه ای از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به رئیس جمهوری سوریه درباره تلطیف فضای روابط با سوریه تحویل داده است.

این منابع تاکید کردند که دیدار عباس زکی به دمشق و دیدار وی با بشار اسد در هفتم اکتبر جاری ارتباطی با اوضاع خطرناک فلسطین و روابط فلسطینی-سوری نداشته است بلکه به قطر و سیاست خارجی آن مربوط بوده است.

السفیر گزارش داد که منابع عربی و فلسطینی از دیدار سرزده عباس زکی به دمشق دچار شگفتی شدند به ویژه که انگیزه و هدف آن مشخص نشد.

به گفته این منابع فلسطینی، شیخ تمیم با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در یکی از روزهای ماه آگوست تماس گرفته است و  خواستار دیدار با وی در دوحه شده است و محمود عباس نیز در 28 آگوست در دوحه با امیر قطر دیدار کرد و در این دیدار تمیم بن حمد آل ثانی از وی می خواهد که با بشار اسد برای تلطیف روابط  با دمشق تماس بگیرد.

کلید واژه ها: امیر قطر محمود عباس عباس زکی فلسطین


نظر شما :