سه چهارم آمریکایی‌ها خواستار مذاکره با ایران هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۲ | ۰۴:۰۹ کد : ۱۹۲۲۲۴۷ سرخط اخبار
صحبت از چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، این روزها به مهمترین موضوع بحث محافل گوناگون تبدیل شده و در این میان، بررسی دیدگاه افکار عمومی هر یک از دو کشور نسبت به این موضوع، از جایگاهی ویژه برخوردار است. در یک نظرسنجی در این زمینه، سه چهارم آمریکایی ها از تمایل خود به مذاکره مستقیم با ایران سخن گفته اند.
 
به گزارش «تابناک»، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری «سی ان ان»، سه چهار آمریکایی ها خواستار گفت و گوهای مستقیم دیپلماتیک با ایران برای حل و فصل موضوع هسته ای هستند. در مقابل، یک نفر از هر پنج آمریکایی نسبت به مذاکره با ایران ابراز مخالفت کرده است.

سه چهارم آمریکایی‌ها خواستار مذاکره با ایران هستند
 
«کیتینگ هولاند»، مدیر مرکز نظرسنجی «سی ان ان» می گوید: «اکثریت بزرگی از همه گروه های جمعیتی، از مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور حمایت می کنند؛ از جمله 87 درصد از دموکرات ها و 68 درصد از جمهوری خواهان. البته این چیز جدیدی برای آمریکایی ها نیست. در سال 2009 نیز تقریباً همین نسبت از پاسخ دهندگان از مذاکره با ایران حمایت کرده بودند». 
 
در این نظرسنجی که از طریق تلفن انجام شده است. احتمال خطای نمونه گیری این نظرسنجی 3.5 درصد گزارش شده است. 
 
گفتنی است طی هفته های اخیر، مجموعه ای از تحولات سبب شد موضوع احتمال بهبود روابط میان و آمریکا برای نخستین بار پس از بیش از سه دهه، به طور جدی مطرح شود. گفت و گوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، نقطه عطفی در این جریان بود که توجه گسترده بین المللی را به دنبال داشت.

کلید واژه ها: نظرسنجی


نظر شما :