طرح حمله به سوریه مغایر با منشور سازمان ملل است

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۲۰۵۶۸ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که طرح حمله نظامی به سوریه آشکارا منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل را به چالش می کشد و باید تنها از ابراز سیاسی برای حل بحران در این کشور استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات روز چهارشنبه خود با "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که طرح حمله نظامی به سوریه که برخی کشورهای غربی درصدد تحقق آن هستند، آشکارا منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل را به چالش می کشد.

وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه در بیانیه ای که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد: گاتیلوف در این دیدار بر مواضع مسکو در این خصصو تاکید کرد که طرح برخی کشورهای غربی برای حمله نظامی به سوریه در مغایرت کامل با منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل است.

به عقیده این دیپلمات بلندپایه روس، در شرایط حساس کنونی لازم است تا حداکثر امکان از ابزار سیاسی و دیپلماتیک و قبل از هر چیز نتیجه تحقیق بازرسان سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار ادامه ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل و فعالیت بازرسان بین المللی در سوریه شد.

وزارت امور خارجه روسیه بارها اعلام کرده است که ایجاد جنجال بی مورد و طرح اتهامات بی اساس پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در مغایرت با تلاش ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه است.

کلید واژه ها: سوریه روسیه


نظر شما :