نتانیاهو اعضای کابینه اسرائیل را از اظهارنظر درباره مصر منع کرد

۲۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۲۰۰۶۱ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای کابینه خواست از اظهارنظر در مورد تحولات اخیر مصر خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای کابینه خود را از اظهارنظر در مورد تحولات و درگیری های اخیر مصر، منع کرد.

یک مقام اسرائیلی این خبر را به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» داده و گفته است سیاست اسرائیل در برابر این تحولات، تا حد امکان سکوت رسانه ای است.

نتانیاهو روز جمعه هم وزرای ارشد خود را به کابینه امنیتی فراخوانده است. در این جلسه حدودا دو ساعته، در مورد تحولات مصر بحث شده و وزرا و مقامات نظامی و دیپلماتیک، آخرین اطلاعات در مورد این تحولات را به وی منتقل کرده اند.

ارتش مصر چهارشنبه هفته گذشته به کمپ های تحصن کنندگان حامی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده، حمله کرد. در جریان این درگیری ها تا روز جمعه بیش از 1000 نفر از حامیان مرسی کشته شدند.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته با انتشار گزارشی به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که اسرائیل از کودتای ارتش علیه مرسی حمایت کرده و در درگیری های اخیر هم ارتباط تنگاتنگی با ژنرال «عبدالفتاح السیسی» که کودتا را رهبری کرد، داشته است.

این دیپلمات ها همچنین گفته اند که اسرائیل مانع به نتیجه رسیدن تلاش ها جهت پایان بحران در مصر می شود. به گفته این دیپلمات ها، اسرائیل به السیسی اطمینان داده است که آمریکا با وجود تهدیدات لفظی، به هیچ وجه کمک مالی سالیانه به مصر را قطع نمی کند.

کلید واژه ها: مصر تحولات اسرائیل


نظر شما :