لغو برنامه سفارت ایران در آلمان درباره فلسطین

۲۶ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۲۰۰۳۱ سرخط اخبار

یک مرکز فرهنگی در برلین، نشستی که قرار بود توسط سفارت جمهوری اسلامی با موضوعیت فلسطین برگزار شود، را به بهانه زیر سوال بردنِ موجودیت رژیم صهیونیستی، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولریش بلیر -رئیس مرکز فرهنگی و آموزشی اورانیا در برلین- همچنین مدعی شد کنفرانس فوق به "تروریسم مشروعیت می‎دهد".

وی در نامه ای که برای توجیه اقدام خود در لغو نشستی که قرار بود جمعه برگزار شود، منتشر کرده رویداد فوق را ناقض "اهداف اورانیا در زمینه خیرخواهی بین‎المللی" است زیرا "حق موجودیت اسرائیل زیر سوال می برد یا به خشونت علیه اسرائیل تحت عنوان مقاومت علیه نیروی اشغالگر مشروعیت می‎بخشد."

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ضمن درج این خبر می‏‎نویسد نشست فوق با عنوان "فلسطین: صلح بر پایه عدالت" از ابتدای ماه اوت باعث اعتراضاتی شده بود.

تاتان گلبارت، یک وکیل و متخصص قوانین رسانه نیز با انتشار نامه‎ای مدعی شده بود که "نگران کننده است" و این رویداد "موجودیت اسرائیل را نفی خواهد کرد".

خبری در این زمینه بر روی سایت رسمی سفارت جمهوری اسلامی در برلین درج نشده است.

گلبارت کیست؟

اما برای یافتن عقبه این اعتراضات به عنوان نمونه به سوابق همین گلیارت می پردازیم، وی از وکلای آلمانی در برلین است که در یکی از سخنرانی‎های خود از "اسحاق رابین"، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تمجید کرده و اظهار داشت که مرگ هیچ یک از سیاستمداران اسرائیلی تا این حد ساکنان سرزمینهای اشغالی را شوکه  و جامعه یهود را دچار انشقاق نکرد.

وی افزود: "اسحاق رابین رفت، اما دیدگاهها و تمایلات تزلزل ناپذیر وی برای صلح همچنان در جامعه صهیونیستی باقی است! اگر امروز مذاکرات صلح [سازش] بین فلسطین و اسرائیل دچار رکود شده است ، این مسئله در درجه اول کم تر به نبود آمادگی و جدیت و اراده برای صلح در طرف اسرائیلی مربوط می شود."

این وکیلی آلمانی همچنین تصریح کرد که شهرک‎های یهودی نشین در سرزمینهای اشغالی نه در طول تاریخ و نه امروز مانع جدی برای پیشبرد مذاکرات سازش نبوده اند.

وی دلیل اصلی روند رو به رکود مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را در جای دیگری دانسته و گفت: "این مسئله به عدم آمادگی نمایندگان فلسطینی در پذیرش دو شرط اساسی برای جامعه اسرائیلی مربوط می شود، که یکی از آنها به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان وطن ملت یهود و برابری با همه ملتها و دولتهای دیگر در منطقه و دوم عدم تصمیمات آشکار برای حل و فصل مناقشات بدون هر گونه تعصب و ادعا است!"

وی که از اعضای سازمان کارن هایسود Keren Hayesod در آلمان بوده که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سازمانهای رفاه صهیونیست‎ها در دنیا محسوب می شود، در این سخنرانی همچنین صرفاً به بیان دغدغه ها و نگرانی های رژیم صهیونیستی و لزوم توجه به آنها پرداخت.

در آرم KH ستاره داوود نیز قرار دارد.

وی سخنرانان را "کاملاً ضد-صهیونیست" نامیده بود و به این استناد کرده بود که در دعوت نامه ذکر شده است که به مدت هفت دهه با اشغال خود قوانین بین‎المللی را زیر پا گذاشته است که زمان تاسیس این رژیم است!

کلید واژه ها: اسرائیل رژیم صهیونیستی


نظر شما :