احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی

۲۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۱۹۹۱۴ سرخط اخبار

 

یک روزنامه ایتالیایی از احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری آریا روزنامه آنلاین linkiesta.it ایتالیا با تشبیه تحریم های ضدایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا به یک ببر کاغذی و موفقیت قضایی نظام بانکی در لغو برخی تحریم ها ، نوشت : احتمالا دادگاههای اروپا دیگر تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و واشنگتن را نیز باطل می کنند.
 
این روزنامه نوشته است برای بقای تحریم نیاز به ارائه شواهد است اما دولت ها برای انتشار چنین شواهدی بی میلی نشان می دهند ، زیرا این اطلاعات را سری محسوب می کنند اما بدون ارائه شواهد به دادگاه ، تدابیر دولت های اروپایی همانند یک ببر کاغذی است.
 
در ادامه این گزارش آمده است اتحادیه اروپا انتشار اطلاعات (درخواستی از سوی دادگاه) را غیر قابل قبول خوانده و دادگاه نیز عقیده دارد هر کشوری وظیفه ارائه شواهد علیه هر اتهام دارد.
این روزنامه ایتالیایی می افزاید احتمال لغو برخی احکام قضایی و تحریمی علیه برخی شرکتها و بانک های ایران وجود دارد.
 
به نوشته این روزنامه ، پس از بانک ملت، برای بانک صادرات نیز همین رای صادر شد و ماه مه گذشته ، شرکت ایران ترانسفو هم در یک محاکمه ضد تحریمی در لوکزامبورگ به علت نبود شواهد، پیروز شد.
 
در پایان گزارش آمده است: ماه سپتامبر آینده نیز بانک ها و شرکت های دیگری از جمله بانک مرکزی ایران آماده این چالش قانونی هستند.
 
شکست مبارزه قضایی با بانک های ایرانی ، ضربه شدیدی بر گروه تدابیر تحریمی اروپا و واشنگتن محسوب می شود.

کلید واژه ها: اروپا تحریم


نظر شما :