سید حسن نصرالله در یک جلسه بسته:

کارت برنده در دست حزب الله است

۱۴ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۱۸۱۲۵ اخبار اصلی خاورمیانه
سید حسن نصرالله در این دیدار کادر و رهبری حزب الله را از سیر تحولات جاری مطمئن کرده و سیر حوادث در لبنان، سوریه و ایران را برای آنها شرح داده است.
کارت برنده در دست حزب الله است

دیپلماسی ایرانی: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در یک جلسه خصوصی به نزدیکانش گفته است: «همه حملاتی که به من یا حزب می شود، هیچ تاثیری بر راه و روشی که دنبال کرده ایم، ندارد. الحمدالله تحولات لبنان و منطقه به سمتی می رود که به سود ما و مقاومت تمام خواهد شد.»

به گزارش روزنامه لبنانی السفیر، وی همچنین گفته است: «به رغم تشدید بحران در منطقه و روزهای سختی که گذرانده ایم، نتیجه همه حوادث و تحولات به سود نیروهای مقاومت خواهد بود.»

بنا به این گزارش سید حسن نصرالله در این دیدار بسته که اخیرا انجام شده کادر و رهبری حزب الله را از سیر تحولات جاری مطمئن کرده و سیر حوادث در لبنان، سوریه و ایران را برای آنها شرح داده است، همچنین گفته است: «سیر تحولات در روزهای آینده ثابت خواهد کرد که تصمیمی که طی دو سال گذشته در برابر تحولات لبنان یا سوریه گرفته ایم کاملا صحیح بوده و ما بر اساس راه صحیح حرکت می کرده ایم.»

دبیر کل حزب الله لبنان درباره رابطه حزب الله با حماس نیز گفته است: «رابطه با حماس بسیار نزدیک است و هر آن چه درباره درگیری میان ما با آنها بر سر سوریه گفته می شود، شایعه و دروغی بیش نیست و ارتباطات جنبش حماس و حزب الله همچنان به قوت خود باقی است و ما تلاش داریم نوعی از همکاری و هماهنگی میان یکدیگر برای رویارویی با فضای مذهبی و فتنه طایفه ای که در منطقه در جریان دارد، ایجاد کنیم.»

سید حسن نصرالله گفت: «سیر تحولات در روزهای آینده ثابت خواهد کرد که تصمیمی که طی دو سال گذشته در برابر تحولات لبنان یا سوریه گرفته ایم کاملا صحیح بوده و ما بر اساس راه صحیح حرکت می کرده ایم.»

سید حسن نصرالله همچنین گفته است: «تحولات میدانی و سیاسی همگی رو به بهتر شدن است، و آن چه در ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد، ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران بر راهی که می رود تاکید دارد ثابت قدم است و این انتخابات بهترین نمونه دموکراسی مردمی در جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه را نشان داد. نتیجه انتختابات به سود ایران و ملت آن تمام شد و نشان از رهبری استوار امام خامنه ای دارد.»

در همین رابطه سید حسن نصرالله توصیه کرده است که حزب الله در بعد سیاسی و رسانه ای برای مواجهه با حملات رسانه ای دشمنان و رقبا تصمیم جدی اتخاذ کند تا دشمنان نتوانند قدرت تخریبی خود را علیه آن به کار گیرند.

اخیرا رسانه های مخالف حزب الله مثل جریان المستقبل، وابسته به سعد حریری و برخی دیگر از مجموعه اسلامی سنی و سلفی در کشورهای مختلف عربی به دلیل حضور نیروهای حزب الله در سوریه و جنگیدن آنها در کنار سربازان سوری به ویژه نقشی که در آزادسازی شهر استراتژیک القصیر ایفا کردند، به شدت انتقاد کردند و حملات تندی را متوجه ایران و حزب الله کردند.  

در همین رابطه تحلیلگران پیش بینی می کنند که محبوبیت حزب الله نزد افکار عمومی عرب و لبنان به شدت افزایش یابد و جایگاه و شان آن نزد رسانه ها نیز تقویت شود. به ویژه که حزب الله بر خلاف جریان های تندروی سلفی بر وحدت ملی و اسلامی تاکید دارد و بارها گفته است که آن چه در کشورهای منطقه رخ می دهد فتنه طایفه ای است که یک طایفه مشخص و معین را هدف قرار داده است. حزب الله دخالت خود در سوریه را پاسخ دادن به فعالیت های وحشیانه مجموعه های تندروی افراطی و تکفیری وابسته به القاعده در مبارزه با نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و ارتش این کشور دانسته است. حزب الله معتقد است که توطئه ای صهیونیستی – عربی – امریکایی در بر هم زدن اوضاع سوریه و تشدید افراط در این کشور و منطقه دست دارد و می خواهد قبل از هر چیز محور مقاومت را هدف قرار دهد.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: حزب الله سوریه لبنان سید حسن نصرالله


نظر شما :