شیطنت های جنگی تونی بلر

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۹۱۷۴۱۶ سرخط اخبار

 نخست وزیر پیشین انگلیس گفت: دولت سوریه ناگزیر تغییر می کند و جامعه بین الملل باید ایجاد منطقه پرواز ممنوع را بر فراز حریم هوایی این کشور مد نظر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس گفت: دولت لندن باید مخالفان دولت سوریه را مسلح کند و منطقه پرواز ممنوع را بر فراز این کشور به منظور جلوگیری از عواقب فاجعه بار ایجاد کند.

بلر همچنین در گفت وگو با روزنامه تایمز مدعی شد که استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی و دخالت ایران در جنگ داخلی در سوریه به معنای این است که مداخله نظامی ضرورت دارد.

تونی بلر گفت: درگیری ها در سوریه دیگر یک جنگ داخلی نیست. ما باید از خط مشی مداخله جویانه تری در پیش بگیریم و در عین حال نیازی نیست که نیرو اعزام کنیم. جامعه بین الملل هم باید ایجاد منطقه پرواز ممنوع را در نظر داشته باشد.

شما باید شرایطی را ایجاد کنید که بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) نتواند با استفاده از نیروهای خارجی توازن قدرت را تغییر دهد.

وی همچنین اظهار کرد: تغییر حکومت در سوریه ناگزیر است. مردم دیگر قبول نمی کنند که یک گروه اقلیت بر سوریه حکمرانی کند و درخواست های اکثریت را نادیده بگیرد. این حرفها دقیقا بحث هایی است که درباره عراق نیز مطرح شد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :