پاپ نگران است

۱۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۱۷۰۶۵ سرخط اخبار

پاپ طی دیدار با اعضای سازمان کاتولیکی که به مصدومان سوری یاری می رسانند مجدداُ از بحران موجود در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «آمریکا اینفوبائه»؛ پاپ فرانسیس اول روز چهارشنبه طی دیدار با سازمان کاتولیکی که به مصدومان سوری یاری می رسانند مجدداُ از بحران موجود در این کشور ابراز نگرانی کرد.

پاپ در این دیدار در خصوص وضعیت کنونی سوریه گفت: نمی توانم برای مردم بیگناه سوریه نگران نباشم. من در تمام محافل از دولت سوریه و اپوزیسیون این کشور درخواست کرده ام تا به این کشت و کشتار پایان داده و به صورت صلح آمیز و از طریق مذاکره این بحران سیاسی را حل کنند.

وی در ادامه افزود: تا به امروز چه مقدار خون ریخته شده است؟ چند تن از شهروندان روسی جان خود را از دست داده اند؟ چه تعداد از افراد بیخانمان و آواره شده اند؟ چند تن از افراد سوری به ناچار مجبور شده اند تا دیار خود را ترک گفته و راهی دیاری دیگر شدند.؟

پاپ آرژانتینی در ادامه اضافه کرد: من مجدداُ در برابر تمام تلاش ها برای برپا نگه داشتن  خشونت و ظلم، از مقامات این کشور و اپوزیسیون می خواهم تا مذاکره ای برگزار کنند و از این طرق از ریخته شدن خون بیشتر جلوگیری کنند.

وی در ادامه از جوامع بین الملل خواست تا از هیچ تلاشی برای کمک به آوارگان سوری دریغ نورزند.

مطابق با منبع آگاه درگیری های داخلی سوریه از مارس 2011 آغاز شده و تا کنون بیش از 80 هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

این نخستین باری نیست که پاپ در خصوص وضعیت روسیه ابراز نگرانی می کند، می توان گفت که وی در اکثر دعاهای خود در رابطه با سوریه سخن گفته است.


نظر شما :