به لبنان سفر نکنید

۱۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۱۷۰۶۰ سرخط اخبار

 دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از هشدار کشورهای عضو این شورا به شهروندان خود درباره عدم سفر به لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، عبد اللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که کشورهای عضو شورا به شهروندانشان ابلاغ کرده اند که اوضاع ناامن لبنان باعث شده که این کشور برای شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ناامن باشد.

این در حالی است که جزئیات زیادی از این مساله منتشر نشده است اما کسانی که از کشورهای حوزه خلیج فارس به لبنان سفر می کنند بخش اعظمی از درآمدهای این کشو را از بخش گردشگری تامین می کنند.

پیشتر کویت و امارات نیز نسبت به سفر شهروندان شان به لبنان هشدار داده بودند.

در این راستا، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین نیز به سیستم های امنیتی دستور داده است تحقیقاتی را انجام داده و اطلاعاتی را درباره منافع حزب الله لبنان در بحرین جمع آوری کنند.

وزیر کشور بحرین دستور فراهم سازی مقدمات اتخاذ تدابیر حقوقی لازم علیه منافع حزب الله لبنان را صادر کرده است از جمله آن جمع آوری اطلاعات درباره سرمایه گذاری ها، اقدامات تجاری، اقتصادی و فعالیت های به نام موسسات خیریه، حساب های بانکی اعضای حزب الله لبنان است.

 

این وزیر در حالی این دستور را داده است که بحرین تدابیری را به منظور درج نام حزب الله لبنان در لیست سازمان های تروریستی اتخاذ کرده است که همسو با آن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، حزب الله را یک گروه تروریستی خواندند و تصمیم گرفتند تدابیری را علیه منافع حزب الله اتخاذ کنند.


نظر شما :