نتانیاهو خطاب به عباس: فرصت را از دست نده!

۱۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۱۷۰۵۷ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اشاره کرد که آماده بررسی امکان تبادل اراضی بین اسرائیل و فلسطینی هاست.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در برابر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست پای میز مذاکره بازگردد.

وی خطاب به فلسطینی ها مدعی شد: اسرائیل هیچ وقت از مذاکرات طفره نرفته و هیچ مانعی را در مسیر آن ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان که یک طرف آماده مذاکره شده طرف دیگر از آن دوری کرده است.

نتانیاهو با اشاره به صحبت های دوباره درباره طرح صلح عربی که تحت نظارت آمریکا در سال 2002 مطرح شد، گفت: ما تمام طرح ها را شنیده ایم، طرح عربی نیز از آن دسته است. ما آماده بررسی طرح هایی هستیم که در برگیرنده پیشنهادات باشد نه دیکته ها.

نتانیاهو محمود عباس را به کنار گذاشتن پیش شرط هایش برای مذاکره و فراهم کردن فرصتی برای صلح فراخواند و بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که اسرائیل خواهان حفظ امنیت خودش است.

وی خطاب به عباس گفت: فرصت را از دست نده. من آماده اتخاذ تصمیم های سخت برای حتی برداشتن یک قدم در زمینه مذاکرات هستم.

این در حالی است که محمود عباس در سخنرانی خود در چهارمین کنفرانس بین المللی بیت المقدس اسلامی تاکید کرد: صلح واقعی از سوی یک طرف هرگز محقق نخواهد شد چرا که در این صورت آن به منزله تسلیم شدن است.

عباس تاکید کرد: شهرک سازی ها و صلح با هم یکجا جمع نمی شوند بدون اینکه قدس پایتخت کشور فلسطین باشد هیچ امنیت و ثباتی برقرار نخواهد شد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: گوی و میدان در دست اسرائیل است آن باید خواسته فلسطینی ها را در زمینه متوقف کردن شهرک سازی ها بپذیرد.

عباس از جامعه اسلامی و عربی خواست حمایت خود را از قدس در برابر اشغالگری اسرائیل دو چندان کند.

وی همچنین تاکید کرد: بدون آزادسازی تمامی اسیران فلسطینی و عربی در زندان های اشغالگران هیچ توافق یا صلحی با اسرائیلی ها محقق نخواهد شد.


نظر شما :