سامانه دفاع موشکی و اف 16 امریکا در راه اردن

۱۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۱۶۸۸۰ سرخط اخبار

 مقام های آمریکا از برنامه پنتاگون برای استقرار آتشبارهای دفاع موشکی و جت های اف 16 در اردن به عنوان بخشی از رزمایش آتی نظامی در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این اقدام از سوی آمریکا رویکرد حمایتی از اردن در پی افزایش نگرانی واشنگتن در خصوص گسترش خشونت ها در سوریه در سراسر مرز این کشور با اردن محسوب می شود.

مقام های اردن از آمریکا و سایر متحدان خواسته اند تا مساله استقرار آتشبارهای پاتریوت را در این کشور به منظور حمایت در مقابل تهدیدهای اعمال شده از سوی دولت سوریه مورد بررسی قرار دهند.

مقام های آمریکایی همچنین اعلام کردند که هنوز مشخص نیست آیا این سامانه های پاتریوت می توانند پس از تکمیل رزمایش "شیر آماده حمله" (Eager Lion) در اردن باقی بمانند یا خیر.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشتر موشک های پاتریوت را در ترکیه که همچون اردن باسیل عظیم آوارگان سوری مواجه است، مستقر کرده اند و نگران این مساله هستند که درگیری ها در سوریه به داخل مرزهای این کشور با ترکیه رخنه کند.

تخمین زده می شود که 15 هزار نیرو از 18 کشور از جمله آمریکا در رزمایش سال جاری میلادی در اردن شرکت کنند. این مانور نظامی که احتمالا به زودی برگزار می شود، دو هفته به طول می انجامد.

یکی از مقام های ارشد آمریکا نیز اعلام کرد، مشخص نیست چه تعداد موشک پاتریوت و جت اف 16 در این مانور مورد استفاده قرار گیرد.


نظر شما :