تحویل گاز سمی به جای گاز بیهوشی در غزه

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۱۶۷۵۵ سرخط اخبار
رژیم صهیونیستی در اقدامی جنایتکارانه، سیلندرهایی را که با نوعی گاز سمی پر شده تحت عنوان گاز بیهوشی به بیمارستانهای منطقه تحت محاصره غزه تحویل داده است.
 
خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، رژیم صهیونیستی با محاصره نوار غزه و بستن راه های ارتباطی ، فلسطینیان این منطقه را مجبور کرده است مواد مورد نیاز و حتی دارو را از طریق این رژیم تأمین کنند.
 
اخیرا پزشکان غزه پس از دریافت محموله دارو، متوجه شدند که سیلندرهای گاز بیهوشی که از اراضی اشغالی ارسال شده با گاز کشنده دی اکسید کربن پر شده است.
 
در پی کشف گاز سمی در سیلندر های مخصوص گاز بیهوشی ، وزارت بهداشت فلسطین رژیم صهیونیستی را به تلاش برای کشتن صدها بیمار در بیمارستانهای غزه متهم کرد.
 
بر اثر استنشاق این گاز 4 تن از بیماران هنگام جراحی دچار ایست قلبی شدند اما خوشبختانه از مرگ نجات یافتند.
 
"حسین عاشور" مدیر مجتمع درمانی غزه در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: متوجه شدیم بیمارانی که برای بیهوشی قبل از عمل، نیتروس اکساید  (NO2 ) را تنفس می کنند دچار ایست قلبی می شوند از این رو ما بعد از توقف عملیات جراحی آنان را احیا و به بخش مراقبت های ویژه منتقل کردیم.
 
وی افزود: پس از آزمایش سیلندرهای حاوی گاز مشخص شد 99 درصد از حجم آنها با دی اکسید کربن پر شده است.
 
عاشور با ابراز تاسف از بروز این حادثه، خواستار پیگیری آن از طریق مراجع بین المللی شد.
 
"مفید المخللاتی" وزیر بهداشت دولت فلسطین در غزه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی مسؤول همه پیامدهای ناشی از محاصره غزه از جمله منع واردات دارو و بستن راهها و اجبار فلسطینیان به استفاده از تولیدات اسرائیلی است.
 
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در فلسطین نیز به خبرنگار العالم گفت: سازمان های بین المللی باید در قبال بروز این جنایت بی شرمانه مسؤولیت پذیر باشند و عامل واقعی آن را معرفی نمایند.
 
ناظران معتقدند هرچند پزشکان توانستند مانع بروز فاجعه در استفاده از گازهای سمی برای بیماران شوند اما بعد از این اتفاق، وزارت بهداشت غزه اعتماد خود را برای واردات دارو و مواد  مصرفی از داخل اراضی اشغالی از دست داده است.

کلید واژه ها: غزه


نظر شما :