سخنان جنجالی مشاور مرسی درباره کمپ‌دیوید

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۱۶۷۰۹ سرخط اخبار
مشاور رئیس جمهور مصر در گفت وگویی اعلام کرد، محمد مرسی با توافقنامه کمپ دیوید که سال ها پیش میان قاهره و تل آویو منعقد شده، مشکلی ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، عماد عبدالغفور در مصاحبه با روزنامه «تایمز اسرائیل» گفت، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر هیچ مشکلی با قرارداد کمپ دیوید میان اسرائیل و مصر ندارد، با این حال، تعداد سربازان مصری که اجازه ورود به صحرای سینا تحت این توافق را خواهند داشت، باید افزایش یابد. وی افزود: روابط میان اسرائیل و مصر همانگونه باید، رو به پیشرفت است.
 
قرارداد کمپ دیوید سال 1978 میان مناخم بگین، نخست وزیر اسبق اسرائیل و انور سادات، رئیس جمهور اسبق مصر به امضا رسید که همواره در مصر با چالش روبرو بوده که بیشتر انتقادات از سوی اسلامگراها مطرح شده است. از این رو بود که سخنان عبدالغفور برای رسانه های اسرائیلی غیر عادی تلقی شد.
 
مشاور مرسی همچنین گفت: توافقنامه شفاهی میان فرماندهان نظامی درباره اعزام نیرو کافی نیست و این توافقنامه باید رسما اصلاح شود تا نیروهای مصری بیشتری امکان حضور در صحرای سینا را داشته باشند تا شرایط امنیتی تضمین شود.
 
عبدالغفور گفت: مقامات امنیتی دو طرف باید درباره تعداد دقیق سربازان مصری که اجازه ورود به صحرای سینا را دارند، به توافق برسند.
 
بر اساس این گزارش، عبدالغفور پیشتر از سمت موسس و رئیس حزب نور استعفا داد و حزب الوطن را در ژانویه 2013 تاسیس کرد.
 
او در این باره نیز گفت: ما مایل هستیم حزب الوطن شریک موثری در ایجاد منزلت و عدالت اجتماعی باشد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :