سفر هیئت دیپلماتیک فرانسوی به تهران

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۸:۰۹ کد : ۱۹۱۶۷۰۵ سرخط اخبار

 

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه که در رأس هیئتی به تهران سفر کرده در دیدار با معاونان وزرای خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه و اوضاع سوریه به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با هیئت فرانسوی به سرپرستی «ژان فرانسوا ژیرو» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه این کشور که به منظور تبادل نظر و گفت وگو در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به ویژه اوضاع سوریه به تهران سفر کرده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه و نقش برجسته خود در منطقه همواره به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی و همچنین گسترش تعامل و همکاری با کشورهای اروپایی بر اساس اصول ثابت سیاست خارجی خود است.
 
معاون اروپا و آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا، از تداوم تبادل نظر و گفت وگوی دو کشور پیرامون مسائل و موضوعات مورد علاقه استقبال و آن را در جهت منافع طرفین می داند.
 
مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر نقش جمهوی اسلامی ایران در تحولات منطقه ای و اثرگذاری کشورمان در تحولات منطقه و دیرینه بودن روابط دوجانبه بر تداوم گفت وگوهای دوجانبه تاکید کرد.
 
هیئت فرانسوی همچنین در ادامه دیدارهای خود با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.
 
امیرعبداللهیان در این ملاقات، ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص سوریه و منطقه بر ضرورت عدم مداخله خارجی در آینده سوریه تاکید کرد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مردم و حکومت سوریه و معارضه معتقد به راهکار سیاسی حمایت می کند، راهکاری که مبتنی بر روش های دموکراتیک و برگزاری انتخابات بوده به نحوی که مردم سوریه خود نسبت به آینده کشورشان تصمیم بگیرند.
 
امیرعبداللهیان تصریح کرد: انتظار می رود فرانسه در این مسیر گام برداشته و از تشدید بحران، خشونت و افراط گرایی به سطح منطقه ای و بین المللی جلوگیری کند.
 
در ادامه این دیدارها که روز یکشنبه در وزارت امور خارجه کشورمان انجام شد، هیئت فرانسوی در ملاقات با ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را مورد بحث و گفت وگو قرار داد.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه سوریه


نظر شما :