خبرنگار اردنی:

پوتین گفته حتی اگر جنگ به مسکو برسد اسد را تنها نمی‌گذارد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۱۵۴۸۷ سرخط اخبار

 یک خبرنگار و تحلیل گر مسائل سیاسی از اردن عنوان داشته که رئیس جمهوری روسیه در یک نشست خصوصی اعلام کرده حتی اگر جنگ به خیابان های مسکو بکشد از بشار اسد، همتای سوریه ای خود دست نمی کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "نادر مقابله"، تحلیل گر مسائل سیاسی و خبرنگار اردنی و مدیر سایت "اخبار کشور ما" که روابط خوبی با مقام های روسیه دارد، هم چنین به تایید این موضوع پرداخت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درخواست آمریکا را مبنی بر برگزاری یک نشست فوری میان دو طرف رد کرده چرا که برای پرداختن به اوضاع سوریه عجله ای ندارد.

این تحلیل گر اردنی همچنین تاکید کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برنامه ای برای حذف مخالفان مسلح در حمص آماده کرده و و هیچ گاه اجازه نخواهد داد تا سناریوی لیبی با ایجاد یک منطقه حائل در سوریه نیز تکرار شود.

روسیه از آغاز بحران در سوریه در بسیاری از موارد تاکید کرده که تمایلی برای تغییر موضع خود در قبال سوریه ندارد.

همچنین در سپتامبر سال گذشته میلادی پوتین قدرت های غربی را به حمایت از افراط گرایان که تلاش می کنند حکومت اسد را سرنگون کنند مورد انتقاد قرار دارد.

پوتین در آن زمان گفت: برخی افراد از شبه نظامیان القاعده یا افرادی از گروه ها و سازمان های دیگر استفاده می کنند تا به اهداف خود در سوریه دست یابند. این یک سیاست خطرآفرین و ناهماهنگ است. این بدان معناست که آمریکا درهای زندان گوآنتانامو را بگشاید و به بازداشتی های این زندان اجازه دهد تا در سوریه بجنگند!

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین در یک برنامه تلویزیونی پرسش و پاسخ با شبکه ملی روسیه که پنج ساعت به طول انجامید در پاسخ به سئوال روزنامه وال استریت ژورنال در مورد این مساله که آیا کاستن از لفاظی های ضد غرب، مداخله دولت و فشار بر مخالفان روس و برگزاری دادگاه های عادلانه برای رهبران این گروه ها، به روسیه کمک می کند تا به جذب سرمایه های خارجی غیردولتی بپردازد یا خیر، گفت: چین به عنوان کشوری که از حقوق بشرش انتقاد شده باز هم در جذب سرمایه های خصوصی موفق بوده است.

وی در مورد روابط مخدوش شده روسیه با آمریکا، واشنگتن را به دلیل رفتار امپریالیستی اش و ایجاد تنش و ناآرامی در تمام نقاط جهان از جمله لیبی محکوم کرد. کرملین مداخله غرب را در ایجاد بی ثباتی در شمال آفریقا و خاورمیانه مقصر می داند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین قانون مگنیتسکی را نقض آشکار حقوق بشر توصیف کرد.

کلید واژه ها: سوریه روسیه


نظر شما :