منطقه برزه در حومه دمشق پاکسازی شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۵۴۲۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ارتش سوریه توانست در زمانی کوتاه تر از انتظار، امنیت را به «برزه» در حومه دمشق بازگردانده و آن را کاملاً پاکسازی کند تا جایی که تضمین کرده است که تروریست ها به آن باز نخواهند گشت.

با برقراری امنیت در برزه، بار دیگر راه ارتباطی ریف دمشق با پایتخت باز شد.

در این میان، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد: عملیات ارتش با دقت فراوان در حال انجام است و تلفات تروریست ها در دو روز گذشته بسیار افزایش یافت.

ارتش به سرعت در حال پیشروی است

بنابر اعلام این منبع، ارتش با سرعت در حال پیشروی است تا جایی که در برخی موارد سهولت پیشروی به گونه ای بود که تصور می شد تروریست ها برای ارتش تله گذاشته باشند اما معلوم شد که تروریست هایی که در نقاط مختلف به محاصره در آمده اند، قادر به این کار نیستند.

این منبع دلیل پیشروی سریع نیروهای ارتش را برنامه ریزی دقیق برای ریشه کن کردن تروریست ها عنوان کرده و تصریح کرد: تعداد زیادی از نیروهای ارتش در اطراف برزه و باغ ها و کشتزارهای آن مستقر شدند زیرا تعداد زیادی از تروریست ها در این اماکن مستقر شده بودند از همین رو پاکسازی آن نهایی شده است.

درگیری در برزه در خیابان اصلی آن به نام «الحنبلی» متمرکز شد زیرا تروریست ها بارها درصدد استقرار در آن برآمدند اما هر بار فقط چند ساعت توانستند آن را در اختیار بگیرند و این بار تعداد زیادی از آنان از جمله شش تک تیرانداز که به داخل ساختمان های اطراف این خیابان نفوذ کرده بودند، کشته شدند.

از سوی دیگر ارتش با حمله خمپاره ای به این محل از رسیدن کمک به تروریست ها و یا فرار آنان جلوگیری کرد و یک انبار سلاح آنان را در برزه البلد هدف قرار داد.

ارتش توانست از ورود تک تیراندازها به محله «الطاحونه» که محل استقرار آنان به شمار می آمد، جلوگیری کرده و به این ترتیب به راحتی با افراد مسلح موجود در آن مقابله کند.

بنابر اعلام این منبع سوری، مسدود کردن گذرگاه های القابون در نزدیکی محله «تشرین» که تقریباً خالی از سکنه است، موجب شد ارتش راحت تر بتواند با تروریست ها مقابله کند و پیش بینی می شود این محل نیز به زودی کاملا پاکسازی شود.

کلید واژه ها: تروریست تروریست ها منبع برزه پیشروی


نظر شما :