پیش روی های تازه ارتش سوریه

۱۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۹۱۸۰۶۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، نیروهای ارتش سوریه در قالب 2 کاروان نظامی به سمت شرق این کشور و به عبارت دقیق به سمت رقه واقع در شمال شرق در حرکت بوده و با پیشروی قابل ملاحظه در آن، تلاش دارند بار دیگر کنترل این شهر را به طور کامل در دست بگیرند.

استقرار ارتش سوریه در 15 کیلومتری رقه

در این میان اخبار برخی رسانه ها مبنی بر حمله تروریست های مسلح به نیروهای ارتش سوریه صحت نداشته و نیروهای سوری اکنون در روستای «خنیز» در 15 کیلومتری رقه مستقر شده اند.

ساکنان رقه نیز اکنون از پیشروی نیروهای ارتش و تلاش برای تسلط مجدد بر این شهر بسیار خرسند هستند و با نزدیک شدن نیروهایی که از «عین عیسی» به رقه در حرکت هستند به یکدیگر تبریک می گویند.

فرار صدها تروریست از رقه

همزمان با پیشروی ارتش به سمت رقه، صدها تروریست مسلح احساس خطر کرده و با درک اینکه هر لحظه ممکن است ارتش این شهر را در اختیار بگیرد، از آن گریختند.

پیشروی ارتش به سمت رقه که از سه روز پیش آغاز شده است، در حالی صورت می گیرد که تروریست های مسلح این شهر را به ایالت اسلامی تبدیل و تمام مخالفان را سرکوب کرده و تعدادی از اهالی این شهر را نیز اعدام کردند.

نیروهای ارتش سوریه از صبح روز گذشته عملیات شکستن محاصره گردان 17 رقه وابسته به ارتش سوریه را آغاز کرده و با پیشروی چشمگیر به سمت منطقه «عین عیسی» از آنجا به سمت رقه حرکت کردند. گردان 17 رقه وابسته به ارتش سوریه است که در ورودی این شهر مستقر است که از چند ماه پیش در محاصره گروه های مسلح قرار دارد.

این گروه ها با هدف در اختیار گرفتن مقر این گردان تاکنون بارها آن را مورد حمله قرار داده اما مقاومت نیروهای سوری، تروریست های مسلح را ناکام گذاشته است.

کلید واژه ها: رقه سوریه ارتش سوریه تروریست پیشروی به سمت رقه سمت رقه شهر را


نظر شما :