اظهارات آیت الله مکارم شیرازی درباره قرضاوی

۲۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۱۴۹۹۲ سرخط اخبار

آیت آلله مکارم شیرازی گفت: قطعا تاریخ، تروریست ها و افرادی که مردم بی گناه سوریه را در بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و ... به کام مرگ می فرستند و علمایی چون قرضاوی که چشم خود را بر این واقعیت ها بسته اند، محکوم خواهد کرد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با اشاره به نقشه استعمارگران در به راه انداختن جنگ علیه نظام و ملت سوریه اظهار کرد: هر انسان عاقل و باهوشی با نگاه به اتفاقاتی که امروز در سوریه می افتد، به اصل واقع ماجرا پی می برد و متوجه می شود که چگونه مسلمانان از سوی دشمنان مورد حملات ناجوانمردانه واقع می شوند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که «هدف دشمنان، ساقط کردن حکومت سوریه و تجزیه این کشور است، افزود: آمریکا و غربی ها به صورت مستقیم خود را در افغانستان و عراق درگیر کردند و ضربه آن را خوردند و امروز سعی می کنند علیه محور مقاومت به صورت غیر مستقیم وارد شوند و مسلمانان را به جان هم بیاندازند و دشمنی مسلمانان از اسرائیل را به سوی یکدیگر منحرف سازند.

 

وی با اشاره به این که «از غفلتی که دامان ترکیه، عربستان سعودی و قطر را گرفته، تعجب می کنم» ادامه داد: این غفلت برخی از علما از جمله قرضاوی را نیز گرفته؛ تعجب آور که یک انسان به اندازه ای غافل باشد که نداند در سوریه چه می گذرد.

 

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که «اگر آنان واقعا به دنبال دموکراسی و آزادی ملت سوریه هستند، باید انتخاب را به خود آنها واگذار کنند، نه با لوله تفنگ آنان را مجبور نمایند» افزود: این چه تلاشی برای دموکراسی و آزادی است که 40 کشور جهان با اعزام تروریست ها و ارسال سلاح، قصد تجزیه سوریه را دارند و حتی حاضر نیستند به گفت وگو برای آتش بس و انتخابات آزاد تن دهند.

 

این مرجع تقلید یادآور شد: ملت سوریه باید خود انتخاب کند که چه کسی را می خواهد و چه کسی را نمی خواهند، ولی آنها اجازه این انتخاب را نمی دهند. در اینجاست که تعجب ما بیشتر می شود که چرا قرضاوی و امثال او چشم خود را بر این حقایق بسته اند!

 

وی با بیان این که «آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ نابرابری را علیه سوریه به راه انداخته اند» گفت: به رغم فعالیت تخریبی رسانه های غربی و صهیونیستی، به طور قطع پرده ها کنار می رود و تاریخ قضاوت خواهد کرد و قطعاً حکام عربستان، ترکیه و قطر و علمای غافلی که از تروریست ها حمایت کرده اند، به همراه دیگر حامیان آنها، در تاریخ محکوم خواهند شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید با اشاره به این که «شیطنت های رسانه ای باعث انحراف افکار عمومی می شود، ولی اگر واقعیت ها روشن شود، قضیه به این پیچیدگی ها نیست، بلکه بسیار واضح و روشن است» اظهار کرد: دوستان سوریه باید برای روشن کردن اذهان مردم تلاش بیشتری انجام دهند و افراد غافلی چون قرضاوی را بیدار کنند؛ ما مسلمانیم و اعتقاد داریم قطعاً حامیان تروریست ها تاوان خیانت به امت اسلام و مردم بی گناه و مقاومت اسلامی را می بینند و خود در این دام خواهند افتاد.

 

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: مطمئن باشید که آنها روزی به سراغ عربستان هم خواهند رفت، ولی امروز به دلیل احتیاجی که به آل سعود دارند، سکوت کرده اند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علمایی که به روز جزا اعتقاد دارند، آیا نمی دانند که جواب این خون های به ناحق ریخته را چه کسی باید بدهد؟

 

وی تصریح کرد: بشار اسد و ارتش سوریه شجاعانه نشان دادند که می خواهند جلوی تجزیه کشور و تضعیف مقاومت را بگیرند و قطعا تاریخ از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.

 

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: اصلاحات در سوریه لازم است، ولی باید در جلسات کارشناسان و فعالان سیاسی و اجتماعی سوری مطرح و بر روی آن بحث شود و انتخاب را به مردم واگذار کنند.

 

این مرجع تقلید در پایان با بیان این که «هدف اصلی استکبار از جنگ علیه سوریه این است که به خیال خود بشار اسد را ساقط کرده و سپس به سراغ حزب الله و بعد از آن عراق رفته و در ادامه به ایران حمله کنند و خاورمیانه را به هرج و مرج بکشند» گفت: مطمئن باشید در این میان این سه کشور و علی الخصوص عربستان ضرر خواهد کرد و آل سعود نیز ساقط می شود؛ امیداوریم و دعا می کنیم که دشمنان در نقشه خود موفق نشوند و امت اسلام هر روز منسجم تر و پیروزتر باشد.

کلید واژه ها: سوریه مرجع تقلید مکارم شیرازی مرجع شیرازی تقلید مکارم عربستان تاریخ تروریست ها تروریست قرضاوی


نظر شما :