واکنش رئیس جمهور چچن به اظهارات اوباما

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۱۵۱۴۶ سرخط اخبار

ایسنا : رئیس جمهوری چچن، آمریکا را عامل اقدام مظنونان بمب گذاری بوستون دانست و گفت: آنها در آمریکا بزرگ شده و عقایدشان در آنجا شکل گرفته است. به نوشته روزنامه دیلی میل، رئیس جمهوری تحت حمایت روسیه در چچن با انتقاد از دولت آمریکا به دلیل کشتن تیمور لنگ سارنایف 26 ساله، آمریکا را به تروریست کردن آنها متهم کرد.

تیمور لنگ سارنایف 26 ساله متولد چچن در جریان تیراندازی نیروهای پلیس آمریکا در منطقه واترتاون بوستون کشته شد. جوهر سارنایف 19 ساله که برادر تیمور لنگ است، توانست از جریان این تیراندازی فرار کند اما پس از 24 ساعت جستجوی خانه به خانه در این منطقه در حالی که در شرایط بد جسمانی به سر می برد و زخمی شده بود، بازداشت شد. وی هم اکنون در بیمارستان بستری شده است. طبق گزارش منابع امنیتی وی در زمان بازداشت مواد منفجره به بدن خود بسته بود. رمضان قدیرف، رئیس جمهوری چچن خطاب به دولت آمریکا گفت که هرگونه تلاشی برای ارتباط دادن میان شبه نظامیان چچن و برادران سارنایف "بی فایده" است.

وی در بیانیه خود به زبان روسی گفت: آنها در آمریکا بزرگ شده اند و تمایلات و رفتارها و عقاید آنها در آمریکا شکل گرفته است. لازم است که ریشه های این عمل شیطانی را در آمریکا پیدا کرد.

وی افزود: تمامی جهان باید برای مبارزه با اقدامات تروریستی تلاش کند و ما این مساله را بهتر از هر کس دیگری می دانیم. امیدواریم که تمامی قربانیان این حادثه به زودی بهبود یابند؛ ما با آمریکایی ها در این حادثه همدردی می کنیم.

پدر برادران سارنایف در مصاحبه ای از منزل خود در روسیه بر بیگناهی فرزندانش تاکید کرده و گفت که باور نمی کند پسرانش عامل بمب گذاری باشند. وی تاکید کرد: آنها نمی توانند هیچ گاه چنین اقدامی انجام دهند هرگز، هرگز، هرگز.

مادر این مظنونان هم تاکید دارد که پسرانش 100 درصد بی گناه هستند و تمام این جریانات ساخته اف.بی آی است. تیمور لنگ 26 ساله از سوی پلیس فدرال آمریکا تحت نظر بوده است. اگر مساله ای بود پسرانم به من می گفتند، آنها بی گناه هستند. سارنایف پدر گفت که اگر فرزند دومش نیز بمیرد، یقین حاصل می کند که تمامی این جریانات ساختگی است و باید پلیس را سرزنش کرد. وی می گوید که پس از انفجارهای ماراتن بوستون با فرزندانش تلفنی صحبت کرده و آنها گفته اند که همه چیز خوب است.

کلید واژه ها: آمریکا سارنایف چچن لنگ در آمریکا


نظر شما :