امریکا نخستین تولیدکننده نفت جهان می‌شود

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۰۸۳۲۵ سرخط اخبار

گروه ˈسیتی بانکˈ پیش بینی کرد با رسیدن تولید نفت آمریکا به 13 تا 15 میلیون بشکه در روز تا سال 2020 میلادی، منطقه آمریکای شمالی به ˈخاورمیانه جدیدˈ تبدل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، افزایش بها و شیوه های نوین استخراج تولید نفت خام و دیگر سوخت های فسیلی و هیدروکربن ها در آمریکا، در سال جاری با هفت درصد رشد مواجه شده است و تولید نفت خام را در این کشور به طور متوسط به 10 میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسانده است.

این چهارمین سال متوالی است که تولید نفت خام در آمریکا با افزایش روبرو شده است. این میزان تولید نفت در سال جاری میلادی، از سال 1951 بی سابقه و مایه شگفتی کارشناسان شده است.

وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرد: تولید نفت خام و دیگر سوخت های هیدروکربن تا سال آینده می تواند به رقم 11میلیون و 400 هزار بشکه در روز برسد.

این موضوع رکوردی برای آمریکا در تولید نفت خام است و این کشور را پس از عربستان سعودی که روزانه 11 میلیون 600 هزار بشکه نفت تولید می کند، در رتبه دوم قرار خواهد داد.

با توجه به استفاده روزانه 18 میلیون و 700 هزار بشکه نفت در روز در آمریکا این کشور همچنان نیازمند به واردات نفت خام است.

بنابراین گزارش، عملیات حفاری استخراج نفت در ایالت های ˈداکوتای شمالیˈ، ˈاوکلاهاماˈ، ˈوایومینگˈ، ˈمونتاناˈ و ˈ تگزاسˈ که با نرخ بیکاری اندکی در آمریکا مواجه اند، روبه افزایش است.

کلید واژه ها: آمریکا تولید نفت نفت خام تولید نفت خام بشکه در آمریکا


نظر شما :