رهبر کره شمالی پنهان شده است؟

۲۵ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۹۱۴۹۴۰ سرخط اخبار

 فارس : رهبر کره شمالی که به دنبال تنش در شبه جزیره کره حضوری فعال در انظار عمومی این کشور داشت، از 2 هفته پیش دیده نشده است.  به گزارش  خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مدت هفته است که در انظار عمومی ظاهر نشده است. برخی معتقدند این اقدام ممکن است در راستای کاهش لحن تند کره شمالی و تهدیدات این کشور باشد.

اگر چه غیبت رهبر کره شمالی از انظار عمو می چندان غیرمعمول نیست اما غیبت وی با توجه به حضور دائم وی در مناطق مختلف و پایگاه های نظامی این کشور طی یکی دو ماه گذشته و در بحبوحه تنش در شبه جزیره کره کمی غیرعادی به نظر می رسد.

بحران کنونی در شبه جزیره کره از ماه گذشته و در واکنش به مانورهای مشترک کره جنوبی و ایالات متحده شدت گرفت. واحدهایی از ارتش آمریکا از زمان ترک مخاصمه در جنگ کره در سال 1953 در کره جنوبی مستقر بوده اند و در سال های اخیر، به طور مرتب مانورهای مشترکی را با نیروهای کره جنوبی اجرا کرده اند.

مقامات کره جنوبی روز گذشته به کره شمالی پیشنهاد مذاکره دادند اما مقامات کره شمالی با رد پیشنهاد مذاکره از سوی «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کردند که این یک «اقدام حیله گرانه» است. براساس این گزارش، انتظار می رود کیم جونگ اون فردا دوشنبه در مراسم جشن سالگرد بنیانگذار این کشور در انظار عمومی دیده شود. رهبر کره شمالی آخرین بار روز اول آوریل در جلسه پارلمان این کشور دیده شده بود.

کلید واژه ها: کره شمالی کره جنوبی رهبر کره شمالی انظار رهبر


نظر شما :