حملات خونین به دانشگاه دمشق

۰۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۲:۰۹ کد : ۱۹۱۴۳۸۰ سرخط اخبار

حملات خمپاره ای تروریستها به دانشگاه دمشق و بیرون رانده شدن صدها آواره سوری از سوی مقامات ترکیه از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش مهر، شبکه الاخباریه سوریه از فرود آمدن گلوله های خمپاره در منطقه البرامکه در دمشق و زخمی شدن شماری خبر داد. این گلوله های خمپاره که از سوی گروههای تروریستی شلیک شده بود، به دانشگاه دمشق اصابت کرد و دهها دانشجو را به خاک و خون کشید. شبکه اسکای نیوز هم به کشته و زخمی شدن شماری از دانشجویان در حمله تروریستها به دانشگاه دمشق اشاره کرد.
 
از سوی دیگر منابع آگاه از اخراج 600 آواره سوری مقیم ترکیه به دنبال آشوب در اردوگاه سلیمان شاه خبر دادند.
 
در ادامه عملیات ارتش سوریه در دیراالزور، حومه حمص و ادلب و نیز حلب شمار دیگری از اعضای گروههای تروریستی مسلح مورد حمایت قطر، عربستان، امارات، ترکیه و غربی ها به هلاکت رسیدند.
 
دولت سوریه در واکنش به تصمیمات خطرناک اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه و مشروعیت بخشی سران عرب به کشتار سوریها و ارسال سلاح و پول برای گروههای مسلح و همچنین دادن کرسی دولت سوریه به مخالفان در اتحادیه عرب تاکید کرد تصمیمات اتحادیه عرب، آشکارا منشور این نهاد را نقض می کند و پدیده خطرناک و ویرانگری برای این نهاد به شمار می رود و اعتبار باقی مانده آن را از بین می برد.
 
دولت سوریه تاکید کرده است تصمیمات اتحادیه عرب در افزایش ریخته شدن خون سوریها و تشویق تروریسم و تروریستها و مانع تراشی در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سهیم بوده است.

کلید واژه ها: سوریه عرب اتحادیه اتحادیه عرب دمشق


( ۱ )

نظر شما :