راه حل رهبران کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها

۰۵ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۱۴۲۷۳ سرخط اخبار

کره شمالی به کشور عجایب شهرت دارد و به دلیل بسته بودن مرزهای این کشور به روی دیگر کشورهای جهان، گزارش ها و گاها اخبار حیرت انگیزی از این کشور در سطح جهان منتشر می شود. اخیرا یکی از روزنامه های کره جنوبی ادعا کرده است که دیپلمات های کره شمالی برای تامین هزینه های بریز و بپاش رهبر جوان خود به فروش شیشه و کریستال و دیگر مواد مخدر در کشورهای اروپایی می پردازند.
 
به گزارش پارسینه به نقل از واشنگتن پست، یکی از روزنانه های کره جنوبی، چوسون ایلبو، در گزارش خود از سفارت های کره شمالی در کشورهای خارجی عنوان کرده است که کره شمالی به برخی از سفارت های خود مخصوصا یکی از سفارت های خود در یکی از کشورهای شرق اروپا، دستور داده تا در کشور مقصد به فروش مواد مخدر بپردازند.
 
این دیپلمات ها که هر یک با 20 کیلوگرم مواد مخدر به کشورهای مقصد اعزام می شوند در پایان هر ماموریت خود نزدیک به 300 هزار دلار ارز را وارد کره شمالی می کنند.
 
برای انجام این عملیات از برخی دیپلمات ها خواسته شده تا از وظایف خود در سفارت چشم بپوشند و به فروش مواد مخدر بپردازند. به این دیپلمات ها گفته شده که آنها برای اثبات وفاداری خود به کره شمالی و رهبر آن «کیم ایل سونگ» باید چنین اعمالی را انجام دهند.
 
این روزنامه کره ای در تحلیل خود آورده است که در احتمالا 10 مواد فروش را به جای دیپلمات روانه سفارت ها می کنند. گفته می شود بعد از انجام هر سفر خارجی و انجام ماموریت مبلغی نزدیک به 3 میلیون دلار عاید کزه شمالی می شود.
 
از آنجا اقتصاد کره شمالی بشدت بسته است، این کشور بشدت نیازمند وجه نقد است. در حالی که بیشتر جمعیت این کشور در فقر بسر می برند، پیونگ یانگ با این تصمیم قصد دارد هزینه های تجملاتی رهبر خود و اطرافیان وی را پرداخت کند.
 
گفته می شود یکی از مسئولان امنیتی این کشور با عنوان «اتاق شماره 39» مسئول این درآمدزایی نامشروع و غیر قانونی در کره شمالی است. پیش بینی می شود با ادامه این روند سالانه بین 100 تا 200 میلیون دلار برای این کشور درآمدزایی شود و این پول خرج نوشیدنی ها و غذاهای گران قیمت رهبر آنها خواهد شد.
 
همچنین در این گزارش آمده است که محصولات شیمیایی و مواد مخدر تولیدی لابراتوارهای دولتی کره، در دسترس مردم نیز قرار دارد. مجله نیوزویک در سال 2011 گزارش داد که مردم کره شمالی از نبود مواد بهداشتی و درمانی در رنج و سختی هستند، اما به جای دارو مواد مخدر به راحتی در دسترس بیماران قرار دارد. افراد بیمار در این کشور از این مواد شیمیایی و مخدر برای تسکین دردهای خود استفاده می کنند.

کلید واژه ها: مواد کره شمالی مخدر مواد مخدر دیپلمات رهبر


( ۴ )

نظر شما :