توضیح نتانیاهو در خصوص آشتی با ترکیه

۰۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۴:۱۷ کد : ۱۹۱۴۲۲۱ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی نوشته ای تاکید کرد تشدید بحران در سوریه بازیابی روابط با ترکیه را ضروری کرد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز شنبه در صفحه اجتماعی خود در فیس بوک درباره دلیل عذرخواهی وی از ترکیه به دلیل حادثه کاروان آزادی نوشت که تشدید بحران در سوریه بازیابی روابط با ترکیه را ضروری کرد.نتانیاهو نوشت: این مهم است که ترکیه و اسرائیل که هر دو با سوریه هم مرز هستند بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

وی همچنین تاکید کرد که بازیابی روابط برای تعامل با دیگر چالش های منطقه ای مهم است.نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: واقعیت تغییرات ثابتی که در اطراف انجام می شود ما را مجبور می کند تا روابطمان را با کشورهایی در منطقه بازیابی کنیم.وی ادامه داد: سوریه در حال فرو پاشی است و انبار تسلیحات پیشرفته و گسترده این کشور در حال افتادن در دست گروه های مختلف است. بزرگترین خطر افتادن تسلیحات شیمیایی [سوریه] در دستان سازمان های تروریستی است.

نخست وزیر ترکیه روز گذشته اعلام کرد که نتانیاهو طی تماس تلفنی از وی به دلیل حادثه ناوگان آزادی که طی آن 9 شهروند ترکیه ای کشته شدند معذرت خواهی کرد.

کلید واژه ها: ترکیه سوریه بازیابی


نظر شما :