ترکیه مشارکت در حمله شیمیایی «حلب» را رد کرد

۳۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۰:۵۲ کد : ۱۹۱۴۱۲۶ سرخط اخبار

یکی از مقامات ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز، اظهارات وزیر اطلاع رسانی سوریه مبنی بر اینکه آنکارا مسئول حمله شیمیایی استان «حلب» است را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات دولت ترکیه، اظهارات دولت سوریه مبنی بر آنکه آنکارا مسئول حمله شیمیایی به استان «حلب» در سوریه است را رد کرد.

این مقام ترک به خبرگزاری رویترز گفت: اینها اتهاماتی بی اساس و بی پایه است. دولت سوریه در گذشته نیز ترکیه را محکوم کرده بود.

«عمران الزغبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه پیشتر اعلام کرد که ترکیه و قطر که به گروههای مسلح این کشور که در حال جنگ با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه هستند، کمک می کنند، مسئولیت سیاسی و اخلاقی این حمله را برعهده دارند.

سوریه روز سه شنبه اعلام کرد که افراد مسلح در حمله به بخش شمالی استان حلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کردند که در این حمله دست کم 15 نفر کشته شدند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد: تروریست ها در حمله به منطقه «خان العسال» در حومه حلب از موشک هایی با مواد شیمیایی استفاده کردند که بر اساس گزارش اولیه در این حمله دست کم 15 نفر کشته شدند که اکثر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

عمران الزغبی با محکوم کردن این اقدام تروریست ها تأکید کرد که مسئولیت قانونی و انسانی این حمله به عهده حکومت های ترکیه و قطر است.

زغبی افزود: این اقدام  نشان دهنده شدت یافتن خطر و اولین نتیجه تصمیماتی است که اتحادیه عرب اتخاذ کرده است.

کلید واژه ها: سوریه ترکیه


نظر شما :