فضاسازی بعثی‌های عراق علیه احمدی‌نژاد

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۱۳۷۷۲ سرخط اخبار

پس از آنکه فتنه ترکیه و قطر به دست طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق کلید خورد اعتراضاتی در برخی مناطق سنی نشین عراق با مدیریت بازماندگان رژیم بعث شکل گرفت.

به گزارش مشرق، این خبر وقتی قوت گرفت که رغد صدام دختر دیکتاتور سابق عراق با اذعان به فعالیت های حزب منحله بعث ،از رهبری اعتراضات اخیر مردم شهر الانبار توسط سرکردگان این حزب خبر داد.

ماجرا از نشست سری عزة الدوری در دوحه قطر آغاز شد، جلسه ای که طارق هاشمی، عدنان الدلیمی، حارث الضاری و احمد ابوریشه در حضور اردوغان به فکر فتنه انگیزی در عراق افتادند و ناآرامی های اخیر این کشور به خصوص در استان های شمالی و غربی آن نمود پیدا کرد.

«رغد صدام» دختر دیکتاتور عراق

این افراد وقتی نتوانستند از طریق اعتراضات راه به جایی ببرند و مردم عراق را با خود همراه سازند سعی در آشوب سازی در سراسر عراق کردند و در طی چند روز مناطقی را بمب گذاری کرده و حالت فوق العاده در این کشور بوجود آوردند.

این افراد با این اقدامات به دنبال تاسیس ارتش آزاد در عراق بوده تا همانند سوریه، این کشور را نیز با بحرانی جدی روبرو سازند و حکومت شیعه در عراق را سرنگون سازند.

برافراشتن پرچم ارتش آزاد سوریه در اعتراضات عراق
برافراشتن پرچم ارتش آزاد سوریه و عکس اردوغان در اعتراضات عراق

جیش المختار چگونه به وجود آمد؟

پس از وقوع فتنه های متعدد در عراق برخی شیعیان عراق سعی کرده در برابر خواسته های بعثی ها و وهابیون عراق ایستاده و قد علم کنند. این گروه از شیعیان با رهبری «سید واثق البطاط» توانستند گروه حزب الله عراق را تحت عنوان «جیش المختار» را تاسیس کنند.

سید واثق البطاط

البطاط در ابتدا با اظهارات جنجالی هرگونه اقدام ضد شیعی را محکوم کرد و گفت: با ارتش یک میلیونی خود هرگونه اقدام ضد شیعی را تلافی خواهیم کرد

البطاط گفت: ما تصمیم داریم عربستان سعودی را فتح و در حرمین شریفین اقامه نماز کنیم. البطاط همچنین گفته است که می خواهد بندر جدیدالتاسیس «مبارک» در کویت را موشک باران کند.

فرمانده ارتش مختار تظاهرکنندگان مخالف نوری المالکی را نیز به سرکوب تهدید کرد. او همچنین کردهای عراق را تهدید کرده که چنانچه بخواهند از ضعف حکومت مالکی برای پیشروی به استان های موصل و کرکوک سوء استفاده کنند جلوی آنها را خواهد گرفت.

بازماندگان رژیم بعث برای تظاهرات گسترده مردمی سعی کرده گروه حزب الله مختار را وابسته به ایران معرفی کند و ایران را متهم به کمک نظامی به این گروه جلوه دهد.

رژیم بعث با بنرهایی سعی در ارتباط بخشیدن بین «جیش المختا» و ایران بوده است.

همانگونه که در تصویر مشخص است در این بنر تصویر احمدی نژاد در حالی که با خاخام یهود در حال روبوسی است گرفته شده تا از این طریق وجهه جمهوری اسلامی را خراب کرده و ایران را همدست با صهیونیست ها نشان داده و با آرم ستاره داوود بین این دو سعی در ایجاد الفت بین اسرائیل و ایران کنند. در حالی که این تصویر مربوط به دیدار احمدی نژاد با خاخام های یهودی منتقد رژیم صهیونیستی می باشد.
(بطه در عربی به معنای مرغابی است و به تمسخر البطاط را به مرغابی تشبیه کرده)

با تشکیل «جیش المختار» و خط و نشان های آنان برای ارتش آزاد عراق بعثی ها به کمک منافقین کماکان به اقدامات تروریستی خود ادامه داده تا زمانی که جیش المختار دست به اقدام عملیاتی زده و در اولین اقدام به تهدیدات منافقین در پادگان اشرف پاسخی محکم داد.

گروه «جیش المختار» با کاتیوشا طی چند ساعت با حمله موشکی به کمپ گروهک تروریستی منافقین در لیبرتی، این کمپ را با خاک یکسان کرده و حدود 60 نفر از منافقین نیز کشته و زخمی شدند.

پس از این حمله خبری منتشر شد مبنی بر همدستی نوری مالکی با گروه «جیش المختار» و رسانه های منطقه این گروه را گروه نوری مالکی معرفی کردند تا جایی که نماینده ای در پارلمان عراق بیان داشت: نیروی حزب الله عراق که واثق البطاط ریاست آن را برعهده دارد، وابسته به نوری مالکی نخست وزیر عراق است.

نوری مالکی

پس از انتشار این خبر فشار زیادی از طرف اهل تسنن عراق بر نوری مالکی وارد شد.
نوری مالکی نیز برای رهایی از انتقادات شدید رسانه های عراقی مجبور به انتقاد از واثق البطاط  شد و وی را به باد انتقاد گرفت.

تا جایی که برخی رسانه ها از صدور حکم دستگیری واثق البطاط از سوی دولت عراق به اتهام نشر فرقه گرایی در این کشور و فرار وی به سوریه را منتشر کردند.

البطاط با به تمسخر گرفتن، حکم جلب صادرشده علیه خود، دولت را برای دستگیری اش به مبارزه طلبید.

سید واثق البطاط


وی گفت: من در نجف ساکن هستم و از کسی نمی ترسم، عراق را هم ترک نخواهم کرد و صدور حکم جلب من بچه گانه، غیر قابل اجرا و غیرقانونی است.

کلید واژه ها: عراق مالکی منافقین نوری مالکی ارتش آزاد


نظر شما :