هیگ: سوریه اروپا را به خطر انداخته است

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۱۲۸۰۸ سرخط اخبار

 

وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام اینکه سوریه به مقصد شماره یک گروه های تندرو در سراسر جهان تبدیل شده، تاکید کرد که گروه های مخالفی که هم اکنون در سوریه می جنگند در آینده به خطری جدی برای اروپا تبدیل خواهند شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی در مرکز مطالعات نظامی شهر لندن گفت: هر چه جنگ در سوریه میان گروه های مخالف و نیروهای دولتی به دراز بیانجامد خطر تشکیل نسل جدیدی از تندروهایی که به خوبی آموزش نظامی دیده اند، افزایش می یابد که این امر در آینده برای انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی خطری بزرگ خواهد بود.

 

هیگ ادامه داد: انگلیس به دستاوردهایی که بهار عربی در مصر، تونس، یمن و لیبی به دست آورده ایمان دارد اما سوریه هم اکنون به مقصد شماره یک گروه های تندرو و افراطی تبدیل شده که از سراسر جهان به سوریه می روند.

 

وی آنچه را که "انقلاب سوریه" نامید در معرض خطر "ربوده شدن توسط تندروها" دانست و گفت: سوریه بیش از هر کشور دیگری در بهار عربی به مرکز تجمع گروه های تندرو تبدیل شده است.

 

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه افزود: گروه هایی که هم اکنون به سوریه رفته اند ممکن است اکنون برای ما خطری نداشته باشند اما در صورتی که زنده بمانند برخی از آنها به کشورهای اروپایی باز خواهند گشت و بازگشت آنها با کوله باری از تجربه در زمینه سلاح و مواد منفجره و نیز افزایش تفکر افراطی آنها خواهد بود.

 

ویلیام هیگ خطاب به مسئولان روسیه نیز گفت: هرچه خشونت ها در سوریه ادامه یابد خطر این گونه گروه ها نیز افزایش می یابد و این مساله ای است که تصمیم گیرندگان در کرملین نباید از آن غافل شوند.

 

وی با اعلام اینکه خطر استفاده از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در سوریه وجود دارد، بار دیگر از چین و روسیه خواست تا از تلاش های شورای امنیت برای حل بحران سوریه حمایت کنند.

کلید واژه ها: سوریه انگلیس خطر


نظر شما :