داستان جدید رمان نویس فرانسوی:

واقعه لاکربی کار ایران بود!

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۹۱۲۳۹۵ سرخط اخبار

این رمان نویس فرانسوی مدعی شده است که ایرانی ها پس از ساقط کردن هواپیمای مسافربری شان به دست آمریکا ، معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی را متقاعد می کنند تا به یک پرواز آمریکایی حمله کند.
یک رمان نویس جاسوسی فرانسه در کتاب جدید خود مدعی شده است که واقعه انفجار در پرواز هواپیمای پان آمریکن بر فراز لاکربی اسکاتلند در سال 1988 نه کار حکومت قدافی بلکه کار ایران بوده است!

به گزارش عصر ایران " گیرارد د ویلیئرس" رمان نویس مسایل اطلاعاتی در فرانسه در مصاحبه با نیویورک تایمز با ادعای این موضوع گفت که این حادثه 6 ماه پس از هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافر بری ایران در خلیج فارس از سوی آمریکا (12 تیر 1367) انجام شد و در واقع پاسخی به این اقدام آمریکا بود.

این رمان نویس فرانسوی که می خواهد کتاب بعدی خود از مجموعه داستان های جاسوسی خود را به این موضوع اختصاص دهد،در این مصاحبه مدعی شده است که ایرانی ها پس از ساقط کردن هواپیمای مسافربری شان به دست آمریکا ، معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی را متقاعد می کنند تا به یک پرواز آمریکایی حمله کند.

در ادامه گزارش ، نیویورک تایمز اظهارات یک مامور سابق سازمان سیا را بازتاب داده و به نقل از وی مدعی شده است که در سازمان سیا نیز برخی بر این باورند که حمله لاکربی کار ایران بوده است، اما به دلیل طبقه بندی بودن اسناد آن امکان ارایه آنها به دادگاه نیست.

نیویورک تایمز این گزارش را که به قلم "رابرت ورث" یکی از روزنامه نگاران آشنا به مسایل خاورمیانه و نیز مسایل اطلاعاتی نوشته است، با عنوان " د ویلیئرس رمان نویسی که زیاد می داند" منتشر کرده است.

در این گزارش تاکید شده که این رمان نویس 83 ساله فرانسوی که تا کنون 100 میلیون دلار از کتاب هایش فروش رفته، چند ماه پیش از حمله 11 سپتامبر سال 2012 به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر آمریکا در این حمله ، درباره حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی مطلب نوشته بود.

گفتنی است در ماجرای لاکربی دولت لیبی رسما مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت و به بازماندگان غرامت پرداخت کرد. دولت بریتانیا " عبدالباسط المقرحی" شهروند لیبیایی  را به عنوان یکی از متهمان انفجار لاکربی محاکمه و او را به حبس ابد محکوم کرد.

در سال 2009 با میانجیگری معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی المقرحی علی رغم مخالفت های دولت آمریکا از زندان آزاد و به لیبی بازگشت. المقرحی در می 2012 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان پروستات درگذشت.

کلید واژه ها: آمریکا لیبی رمان رمان نویس مدعی شده است مدعی شده است که لاکربی شده است که


( ۱۸ )

نظر شما :

جاسم ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۲
ازیک رمان نویس خیال پرداز انتظاری دیگری نمیشه داشت