داوود اوغلو: مذاکره مخالفان با اسد بی فایده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۱۲۳۹۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد: مذاکره نظام سوریه و مخالفان این کشور هرگز به ایجاد فرصتی برای حل و فصل بحران سوریه نمی انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان با اشاره به اوضاع سوریه اعلام کرد: انجام مذاکرات میان نظام سوریه و مخالفان این کشور هرگز فرصتی برای حل و فصل بحران سوریه ایجاد نمی کند.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت: برخی معتقدند باید نظام و مخالفان سوریه با یکدیگر مذاکره کنند اما به عقیده من این اقدامی اشتباه است و نمی تواند راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه باشد.

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه در حالی ایراد شد که جمعی از کشورها و گروه های مخالف خواهان برگزاری کنفرانس ملی گسترده در سوریه با هدف متوقف کردن خونریزی ها و خشونت ها در این کشور و تشکیل دولت انتقالی هستند که بتواند پاسخگوی خواسته های مردم سوریه باشد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با طرح این سوال که اگر فردا انتخابات در سایه ریاست جمهوری بشار اسد برگزار شود چه کسی تضمین می کند که رهبران مخالفان امکان نامزدی در انتخابات را داشته باشند، خاطرنشان کرد: بشار اسد باید در وهله اول مسوولیت کشتارهایی که در سوریه اتفاق افتاده را به عهده گیرد.

روابط ترکیه و سوریه از آغاز درگیری ها در سوریه تاکنون متشنج است به نحوی که ترکیه بارها در اظهاراتی مداخله جویانه کناره گیری اسد را از قدرت خواستار شده است.

همچنین مکررا مقامات سوریه دولت ترکیه را به حمایت از گروه های مسلح و کمک های تسلیحاتی به آنها متهم می کنند.

کلید واژه ها: سوریه ترکیه


نظر شما :