درخواست مجدد امریکا از روسیه درباره سوریه

۱۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۹۱۲۱۷۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به ارسال تسلیحات نظامی برای دولت سوریه متهم کرده و از مقامات مسکو خواست تا دست از حمایت از بشار اسد بردارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت آمریکا همچنان اصرار دارد تا از روسیه بخواهد دست از حمایت خویش از دولت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه برداشته و با جامعه جهانی برای حل و فصل اوضاع در این کشور همراه شود.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: روسیه می تواند کارهای زیادی انجام دهد، از جمله اینکه قاطعانه و به طور علنی از ارسال تجهیزات نظامی، به خصوص بالگرد نظامی برای بشار اسد دست بردارد و به همراه سایر اعضای جامعه جهانی فعالانه به تغییرات سیاسی در سوریه کمک کند و با ما همکاری کند تا تداوم حکومت و حفظ وحدت در توسعه دموکراسی در این کشور تامین شود.

"دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه روز گذشته در مصاحبه با روزنامه آلمانی «خاندلس بالت» اعلام کرده بود که همه کشورهایی که از طرفین مناقشه نظامی در سوریه حمایت مالی و نظامی می کنند، باید از این کار دست برداشته و مانع حل و فصل دیپلماتیک بحران در این کشور نشوند.

میدویدیف تاکید کرده بود: ما حاضر به برقراری تماس با همه طرفین مناقشه در سوریه هستیم، ولی ما شدیدا مخالف آن هستیم که کشوری برای مخالفان و یا هر یک از طرفین درگیری در این کشور سلاح ارسال کند. این کار باید فورا متوقف شود.

کلید واژه ها: سوریه روسیه


نظر شما :