دیدار روسای مجالس ایران و مصر

۰۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۱ کد : ۱۹۱۱۸۵۰ سرخط اخبار

 

رئیس مجلس مصر در دیدار رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران و انقلاب آن پایه و اساس تمامی انقلاب ها بوده و ما در مصر همیشه بر حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید داریم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نخستین روز از هشتمین اجلاس دوروزه بین المجالس با همتای مصری خود دیدار و در خصوص تغییر و تحولات دیدار و گفت وگو کرد.
 
علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به تغییر و تحولات در کشور مصر گفت: از بدو تحولات مصر به طور مستمر پیگیر اوضاع و تغییر و تحولات در کشور مصر بودیم و پیروزی شما در صحنه یک زلزله سیاسی در کشور مصر بود.
 
وی تأکید کرد: مصر کشور بسیار مهمی است و امیدواریم اصلاحات سیاسی در کشور منشأ خیر و برکت باشد.
 
رئیس مجلس خطاب به همتای مصری خود، افزود: شما تا کنون به ایران سفر نکرده اید و امیدواریم با یک هیأت پارلمانی با هدف گسترش روابط ایران و مصر به کشور ما سفر کنید.
 
در این دیدار رئیس مجلس مصر ضمن ابراز خوشحالی از توفیق دیدار با رئیس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران و انقلاب آن پایه و اساس تمامی انقلاب ها بوده و ما در مصر همیشه بر حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید داریم.
 
وی ادامه داد: مردم مصر همیشه مخالف هر گونه دخالت از سوی قدرت های بزرگ در امور داخلی ایران هستند و همیشه بر دوگانگی موجود در برخورد با ایران و اسرائیل تأکید داشتند.
 
رئیس مجلس مصر در پایان با تأکید بر اینکه ملت مصر در صدد تحکیم روابط خود با ایران هستند، گفت: ایران و مصر پیرو یک سری اصول صحیح هستند که این مسئله زمینه ساز نزدیکی و گسترش روابط دو کشور است.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :