حمایت فعالان وال استریت از برنامه هسته ای ایران

۲۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۹۱۱۵۱۷ سرخط اخبار

فعالان صلح و اعضای جنبش اشغال وال استریت در مراسمی با حضور ˈرمزی کلارکˈ چهره مشهور ضد جنگ آمریکایی و دادستان کل سابق ایالات متحده، حمایت خود را از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اعلام کرده و طوماری علیه سیاست دولت آمریکا در قبال ایران و تحریم های ضدانسانی غرب امضا کردند.

به گزارش ایرنا این مراسم که در کلیسای ˈریور سایدˈ منهتن و به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد رمزی کلارک برگزار شد، شاهد اعلام حمایت و امضای طوماری با عنوان ˈموضع 99 درصدی ها درباره گفتگوهای 5+1 و ایرانˈ بود که در آن از مواضع جمهوری اسلامی و برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اعلام حمایت شده است.

این طومار خواستار برچیده شدن تحریم های ضد ایرانی شده و این تحریم ها را اقدام ضد انسانی علیه زندگی دهها میلیون شهروند ایرانی توصیف کرده است.

در این طومار آمده است: تحریم های وضع شده به وسیله آمریکا و دیگر کشورهای غربی در واقع تنبیه مردم ایران برای انتخاب راه استقلال و رهایی از بند سلطه ابرقدرت هاست.

در این طومار تاکید شده است که بهانه های غرب علیه برنامه هسته ای ایران بی اساس بوده و هم مقام های ایرانی و هم دستگاه های جاسوسی آمریکا این بهانه ها را بی اساس دانسته اند.

این طومار همچنین به گفتگوهای ایران و 1+5 اشاره کرده و تاکید می کند: این گفتگوها مذاکراتی میان ظالم و مظلوم و جریان هژمونی طلب و جریانی است که به دنبال حقوق خود و استقلال می باشد.

در پایان این طومار از دولت آمریکا خواسته شده است که دست از تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران و تهدید به جنگ برداشته و حقوق ایران برای غنی سازی اورانیوم و انرژی هسته ای را به رسمیت شناسد.

رمزی کلارک دادستان کل پیشین آمریکا و خانم سارا فلاندرز از بنیانگذاران ˈمرکز اقدام بین المللیˈ که در این جلسه حضور داشت در سخنانی کوتاه به تشریح دیدگاه خود درباره سیاست خارجی آمریکا و رویکرد دولت این کشور به ایران پرداخته و از سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در جهان و تهدید ایران به بهانه برنامه هسته ای آن شدیدا انتقاد کردند.

در این مراسم صدها دانشجو و فعال صلح نیز حضور داشتند.

در پایان کیک تولدی به مناسبت سالروز تولد رمزی کلارک به وی هدیه داده شد و شرکت کنندگان آرزو کردند که وی برای سال های طولانی به فعالیت های صلح طلبانه و ضد جنگ خود برای گسترش آگاهی در جامعه آمریکا ادامه دهد.

کلید واژه ها: آمریکا تحریم طومار برنامه هسته


نظر شما :